Sylvia

Alla inlägg den 23 november 2015

Av Sylvia - 23 november 2015 23:00


Hej där...

Besökte ni Råå julmarknad igår? Passande nog i vinterskrud detta året.

Jag och Oliver sålde gräddbullar i ett av marknadsstånden. Kallt som attans kan jag upplysa om.


Tidigare på dagen hade jag trotsat ångesten och kört till huset för att klättra upp på carportens vind. I iskall kyla och dåligt ljus försökte jag snabbt sortera ut vad jag ville ha.

Igår innan julskyltningen kom ljusstakarna upp i fönsterna.


Efter jobb idag har jag försökt gå igenom det jag fick med mig av julsakerna. I ett känslomässigt kaos. Alla dessa saker man samlat på sig och fått av vänner och bekanta genom åren. Många minnen.

Och en del av mammas saker.....

Jag var inte beredd på känslorna.

Det är andra julen utan mamma. Mamma som älskade julen så oerhört mycket. Hon samlade på jultomtar :)

Förra julen innehöll så mycket sorg. Sorg över att inte ha mamma kvar i livet. Jag famlade i en storm av känslor för att vi var mitt uppe i att sortera alla mammas saker och kläder inför pappas flytt förra julen. Och Livet som pågick där sidan om!

Denna julen är sorgen om möjligt ännu större! En ny resa i mitt liv har påbörjats. Gamla traditioner ska firas som de alltid har gjorts men på nya sätt. Det hela känns ganska ogreppbart!

Som alltid när det är något man är rädd för så ska man ju konfrontera rädslan.

Julen måste firas för mina älskade pojkars skull. Jag ska, trots att det är jobbigt, göra det så mysigt och så fint jag bara kan i lägenheten. Jag ska försöka ge killarna så mycket julkänsla som det går.

Så...Julen har börjat växa fram här på Svartögatan...






Kram & godnatt
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards