Sylvia

Alla inlägg den 27 november 2015

Av Sylvia - 27 november 2015 19:20


Hej där...


Hur skönt är inte det?

Med fredag alltså!

Dessutom får jag några bonustimmar med Melvin ikväll då Oliver är på fotbollscup i Billesholm.

Jag skulle egentligen gått på Heddas julskyltning ikväll men tacokväll med Melvin är inte fy skam :)

Och...julskyltningen finns kvar imorgon också.


Det har varit en emotionell vecka. Dels för alla känslor och tankar inför julen. Men även vårt nya liv som ställer mig och barnen inför frågor, funderingar och situationer som inte avhandlas på fem minuter. Ibland finns det inte ens ett vettigt svar.

Men vi har haft det mysigt tillsammans. Vi har ju bakat pepparkakor och igår tillbringade vi några timmar på Väla. Jag, Melle och Olli. Vi åt på Mc Donalds och strosade rundor i den ännu avslappnade julhandeln.

Vi hade ett mål (förutom att umgås tillsammans...vi tre) att köpa julklapp till julkalendern i Melvins klass. Jag hade även förhoppningar om att Olli skulle hitta ett par vinterskor och en jacka. Som alltid är detta ett uppdrag som gjort för konflikt...

Att handla med en tonåring alltså!!

Men vi lyckades...vi fick kompromissa, både han och jag. Men det gick! Det blev vars en tröja till grabbarna också och ett nagellack till mig :)




Min fina tonåring i morse i sin nya tröja, täckväst och skor.


Jag älskar mina pojkar så otroligt mycket. De är så olika i sina sätt att vara! Härom kvällen sa Melvin så mycket fina saker till mig...saker som jag inte kan återge här...inte nu iallafall. Jag fick känna mig så fin och så älskad. Älskad för den jag är och för vad jag åstakommit som mamma. Jag kan ibland tvivla på min roll (som vi alla nog gör ganska ofta) speciellt om jag bara lyssnar till tonåringen här hemma :)

Att det kan rymma så mycket kärlek, förståelse och tankar i en 10-åring!!

Nu är det slutsvamlat från mig här ikväll. Idol väntar och innan dess ska jag och den ludna gå ut en liten sväng.


/S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards