Sylvia

Alla inlägg under juni 2014

Av Sylvia - 29 juni 2014 22:13

Vi somnade söt, kloss intill varandra, jag och Melvin igår kväll. Det blev sent och klockan var strax efter midnatt när vi släckte lampan och sa godnatt. Vi sov också till kl 09:20 idag! Efter ytterligare en timme kom vi ur sängen och åt frukost.


Vi hade en orörd dag framför oss och jag blev överlycklig när Jenny kom med förslaget att köra till "Enkla ting" i Vallåkra. Dit har jag velat komma länge, men det har aldrig blivit tillfälle.
Melvin, Chilla och jag promenerade hem till Melker och Doris. Doris skulle passa Chilla och M&M skulle leka.


Det fanns såklart massor av fina saker på detta fina ställe mitt ute på landet!


Ganska dyrt och det var väl det som stoppade mig från att fylla bagaget i Jennys bil! Det blev en fika ute, tyvärr med lite regnstänk, innan vi körde därifrån.


Jag skulle vilja ha hela detta arrangemang! Sött så att man smälter... Tänk att få bo som tjejen som äger Enkla ting. Stort vackert hus med ett extrahus som hon driver sin inredningsbutik med café i.
Live your dream!


Vi körde en sväng inom Terrass & Täppa också och här ovan ser ni mina inköp från dagen! Zinksiffrorna är till vårt hus. Vi bor ju i 34:an.

I eftermiddags fick jag finbesök av en söt liten tjej som ville få lite manikyr. Mysigt!


När vi målat våra naglar, pratat lite och gått kissrunda med Chilla skjutsade jag Doris hem på Pärlan. I våra rosa jackor och likadana glittriga skor inköpta i Spanien förra året, var vi nog inte den vanligaste synen på en moppe. Doris som kallar mig "Moppesyllan" fick blodad tand och tyckte det var jättekul att åka moppe :))

Oliver och J kom hem i eftermiddags, trötta men nöjda med sin fotbollshelg i Halmstad. De spelade cup igår och besökte äventyrslandet idag.

Ett gäng fina killar!

Jag är så nöjd med dagen! Älskar göra spontana saker som inte behöver planeras i detalj och som inte innebär någon stress. Dessa "moments" blir oftast de mysigaste och roligaste.

Kram & trevlig söndag!

Av Sylvia - 28 juni 2014 22:31

Hej igen...tänk att jag kikar in ännu en gång här idag!

....precis efter att jag postat förra inlägget kom regnet så jag fick springa in med brickan och mina jordgubbar! Åskan kom också, men det blev inte så farligt som tur var.

Efter åskan gick jag en promenad med Chilla längs stranden och ut på Rydebäcksbryggan.


Efter att ha varit ensam hela långa dagen tog jag Pärlan till Sturkögatan och hämtade min prins.

Vi körde inom affären och fyllde moppen med gottesaker. Fortsatte ner till Fortuna by the Sea och åt kvällsmat. Detta underbara ställe och med det bästa sällskapet. Till och med solen tittade fram medans vi satt där.


Vi tog moppen hem, mätta och belåtna. Tio minuter efter det öppnade himlen sig igen! Med tända ljus har vi följt den nervkittlande matchen Brasilien-Chile. Skrattade och pratade under tiden. Kvällsrundan med Chilla gick vi tillsammans. Mysigt att få sällskap! Jag tror jag ska gifta mig med Melvin :)


Kram

Av Sylvia - 28 juni 2014 12:58

Sitter i trädgården och försöker njuta av min frihet och ledighet. För en rastlös själ som mig är det svårt. Jag har sovit sjukt dåligt och vaknade med huvudvärk och en tung känsla i kroppen. Efter en morgonpromenad med Chilla, frukost i ett tyst och stilla hem, tog jag mig an dammsugaren före morgonduschen.

Olivers lag stack till Halmstad i morse för att delta i Trönnigecup. De blir borta tills imorgon kväll. Melvin checkade in hos Lilja igår och jag och tjejerna (Wilma & Chilla) är därmed ensamma hemma. Skulle kunnat sticka en tur till Väla och Ikea, men tror inte jag gör det på moppen!


Chilla håller mig sällskap! 
    

[Bild]


Vi får se hur länge vi kan sitta ute för molnen tornar upp sig över sundet och jag tror jag hörde svagt muller på avstånd. Hoppas verkligen inte det blir åska när jag är ensam hemma!

[Bild]


Som vanligt blev det lite fredagsblommor inköpta igår. Midsommarbuketten står fortfarande fint men har fått flytta ut.
            

[Bild]


Vitt och limegrönt känns sommarfräscht.



[Bild]


Nä, nu ska jag bläddra lite i tidningen "Sköna hem" och säkert gråta en liten skvätt över något vackert uterum/uteplats :)) och trösta mig med en massa jordgubbar!

Kram...vi hörs kanske mer under dagen!

Fan....det ÄR muller!!

Av Sylvia - 26 juni 2014 23:04

Under dagen idag kunde man följa tidningarnas uppdateringar om det kraftiga ovädret som skulle dra in över Skåne. Mycket riktigt blev himlen kolsvart vid lunch och kraftigt muller hördes.


Jag kände mig lite illa till mods då jag inte alls gillar åska och nu stod det i tidningarna att SMHI varnade allmänheten. Killarna skulle på träning på Örby och Jonas jobbade kväll. Men som vanligt blev tidningarnas löpsedlar mest tomma ord! Iallafall för oss här i Helsingborg och Rydebäck. Tur i detta fallet!

Varvade eftermiddagen och kvällen med att fixa med blommor i trädgården (de väldigt få jag har!), lämna/hämta till/från fotbollsträning och lite fix inomhus.




Till och med den lilla Ica-butiken på Kullagatan har bättre och roligare sortiment av blommor, örter och buketter än Plantagen. Hittade dessa små söta blommor på lunchen idag. Bara namnet "Pink kisses" låter ljuvligt.


I Hemköpsbutiken här i Rydebäck hittade jag jättefina krukor med solrosor för bara 39:- så en sådan fick det också bli. Solrosor påminner mig om barndomssomrarna av någon konstig anledning. Tror jag försökte odla själv som barn!


Jag har absolut inga gröna fingrar och lyckas nog ta död på de flesta växter och blommor. Men jag tycker det är himla vackert och vill gärna ha blommor omkring mig. Har dock inte köpt så mycket eller ens orkat plantera i mina större krukor då killarnas fotbollar tenderar hamna där och knäcker de stackars blommorna. Trist!


Lavendel är sommar och utanför dörren på framsidan står denna ganska säkert!


Annars har vi det ganska spartanskt i vår trädgård och tydligen kommer det att fortsätta vara så!

Jag fick ett ryck och ändrade om lite här inne bland prydnadssakerna också. Ibland får jag sådant sug och måste pyssla. Oftast räcker det att byta plats på några prydnadssaker för att få en "ny känsla". Även om vi har haft fina kvällar den senaste tiden så har de varit kalla. Det lockar fortfarande att sitta inne med tända ljus. Önskar att man kunde sitta ute istället och tända ljuslyktor. Här inne har jag ganska många ljusfat med olika arrangemang och det är kul att ändra om även på dessa.


Mina fina ljushållare "Facet" från Tine K Home köpta på Magasin 36 i Saluhallen i Höganäs. En av favoriterna här hemma.


För övrigt är det ju fotbolls VM på TV....och här hos oss är det ju livet. Tjohooo....!!


Nu säger jag natti natti!!

Av Sylvia - 25 juni 2014 23:06

Ni som följer mig här på bloggen vet att jag älskar vara nära havet och få möjligheten att bo som vi gör. Det går nog inte en dag utan att jag känner tacksamhet för det. Jag älskar den salta lukten från havet och jag känner ett slags lugn som inte många andra ställen kan ge.

Kvällar som denna känns det trots allt ensamt att bara ha Chilla som sällskap. Möter många par hand i hand, gamla som unga.

Lite bilder från Fortuna bjuder jag på ikväll...


Mitt lurviga sällskap...




Hörs imorgon!


Av Sylvia - 24 juni 2014 22:15

Jiiihaa...jag har lyckats få igenom en timmes "Allsång på Skansen" ikväll! Alltså ingen fotbollsmatch och inget fotbollssnack under en timme.


Efter jobb idag körde jag och Oliver till Blue n' Yellow i Ängelholm. Olivers kick har varit sönder ett tag nu och trots försök att laga den har det inte hjälpt. Jag vägrade köpa en ny via nätet och närmsta fysiska butik fanns i Ängelholm! Oliver jublade och jag grät när jag skulle betala!


För övrigt känns det lite trist att sommaren så här långt känns kall och avlägsen. Vilket också får mig att längta ännu mer efter ett uterum. Men men...! Har precis kommit tillbaka från en tur med Chilla. Vi är bortskämda med vackra solnedgångar här från Fortuna Terrassen, men ikväll var det utöver det vanliga. Sundet låg så spegelblankt och silvrigt. Luften kändes kristallklar. Jag kunde se hur långt som helst både in till stan, till Ven och Helsingör. Dessutom var själva solnedgången så vacker. Magiskt! Tyvärr hade jag mobilen hemma men en bild hade ändå inte kunnat förmedla känslan. På tillbakavägen kändes det olustigt nog som om det var en av de första höstdagarna! Kall, krispig känsla så att både näsan och mina bara fötter i gummistövlarna kändes kalla.


Måste bara berätta om en kul sak på jobb! Vi har fått äran att förmedla ett unikt objekt i Ramlösa Brunnspark och vår fotograf har tagit helt fantastiska bilder. I och för sig omöjligt att misslyckas med tanke på hur fulländat detta objekt är. Förra veckan blev objektet det mest "klickade" objektet på Hemnet....i Sverige! Fattar ni, i hela Sverige. Det i sig är helt fantastiskt kul.

Delar med mig av några av bilderna från vår fotograf Fredrik Ahlbäck.

Vill ni se fler bilder och drömma er bort så kolla in länken:

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-6rum-ramlosa-brunnsparken-helsingborgs-kommun-sodra-brunnsvagen-62-6399909

Bostaden i sig är både unik och vacker men här ser man också hur mycket det betyder med rätt känsla för inredning.

Ha en fortsatt skön kväll!

Av Sylvia - 23 juni 2014 21:43

Tror minsann att jag ska gå och lägga mig! Är väldigt, väldigt trött och har varit det hela dagen. Killarna glor bara på TV och jag känner mig ensammast i världen! Löjligt men sant.


Enligt dagspressen idag lär värmen vänta på sig. Svensk sommar med andra ord. Jag är tacksam för att vi har bokat resa till Mallorca och till ett vettigt pris. Även om jag står fast vid att jag hellre stannat hemma både denna sommaren och nästa i utbyte mot ett uterum alternativt växthus.

Här ska vi snart spendera en vecka.


Ha en skön måndagskväll!

Av Sylvia - 22 juni 2014 21:05

Hej söndagsslappare! Idag har vi kört dubbla pass med fotbollsmatcher. Först ut var Melvin och matchen spelades i Bjuv mot P04. Det var en mycket jämn match men med ett måls skillnad förlorade våra killar. Men de ska vara enormt nöjda med sin insatts i denna serie som nu är slut. De har som jag tidigare skrivit spelat seriespel mot ett år äldre killar och de har förlorat två matcher, spelat oavgjort en och vunnit de andra. Det är bara så bra!

Några av våra fina Fortuna killar inför deras allra första match för några år sedan. Melvin i den blonda kalufsen!

Nu är de såhär stora och lite tuffare :)

Oliver spelade också sin sista match i serien för säsongen idag. Vi lämnade Bjuv för att se P02 få storstryk av Häljarp hemma på Örby. Våra underbara och fina killar har kämpat på i en alldeles för svår serie och jag tycker det är riktigt skönt att det nu är över. Efter matchen grillade vi på Örby med de andra föräldrarna som en liten avslutning. Tyvärr blev det en kort samvaro då regnmolnen drog in.


Nu hoppas jag att vi kan ta en liten paus från fotbollen.

Kommer ni ihåg att jag berättade om ett projekt som jag äntligen skulle få till i trädgården? Nu kan jag avslöja att...det inte blir något med det!

Min allra största dröm är ju ett uterum från Willab Garden. Det skulle se ut såhär på vårt hus...

Med lite mysig inredning (som jag ju bara älskar att fixa med) hade det kunnat bli huuuur mysigt som helst.

Men nej, ett uterum blir det inte!
Då tänkte jag, ett växthus då?
Plaserat i vår soligaste del i trädgården där vi skulle kunna sitta länge om kvällarna (långt frånTV:n).

Men nej, det ska vi inte heller ha!
Då tänkte jag en pergola över befintlig uteplats.

Men det är lite synd att göra vår solhörna lite skuggi. Plus att vem ska bygga den till mig?
Då kom jag på en annan lösning...

En paviljong!

Jag hittade denna på Plantagen med väggar och myggnät och med denna fina loungegrupp som passade perfekt. Men då skulle det ta så lång tid att fundera innan Ja:et kom så när vi skulle slå till så var allt slut. :(

Lite (läs mycket) nere är jag faktiskt nu! Speciellt när vi idag tog en kopp kaffe hos Thorsson's som var full igång med sitt växthusbygge. Det kommer bli jättefint. Det ligger på cykelavstånd så jag får cykla dit och njuta lite då och då.

Idag kom då istället poolen upp hos oss. På den plats som jag vigt åt mina drömmar. Så jag antar att det är spiken i kistan!!


Suck!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards