Sylvia

Alla inlägg under mars 2012

Av Sylvia - 25 mars 2012 19:52

   Tog min vanliga fina runda idag i Rydebäck! Underbart väder och idag kändes det som alla vaknat upp ur vinterdvalan. Mötte båda äldre och yngre, hundar och katter på min rutt! Riktigt härligt. Trots att det var mina första riktiga powerwalk utomhus för i år, så gick det helt ok och det kändes att jag fått upp kondisen med hjälp av crossen. Önskar bara att det gett mer resultat på vågen. Ingen förändring där inte tungt nog. Möjligtvis lite omfördelat på kroppen!


   Lunch i fredags med "etagarna", det var mysig. Påväg till gamla jobbet kändes det som om det var hur längesedan som helst, men väl på plats kändes det som ingen tid passerat alls. Goa, goa människor! När man ändå var i stan blev det lite shopping. Nya handdukar till toaletten i ekologist, supermjukt bomull, badrumsmatta och en söt liten korg blev det. Fixade inne på toaletten medan barnen  varvade ner efter skolan. Det blev som en helt ny toalett! Ny färg på handdukar och matta och lite annat smått & gott! Olivers kommentar var "Oj, vad fint! Det känns som om du målat om här eller något!" På kvällen efter simskolan kom familjen Andersson och åt pizza med oss. Vi pratade lite om vår eventuella gemensamma sommarresa till medelhavet. Lutar åt Mallorca och Alcudia, men vi får se vart vi hamnar. Inget bokat ännu.


   Lördag och öppethus på Rydebäcksskolan för hela familjen. Kul att se barnen in action och vi deltog i tre nerkortade lektioner. Oliver redovisade ett arbete som han gjort. Hur cool som helst inför klassen och alla föräldrar, syskon,  mor- och farföräldrar. Kul att se! Efter skolans slut blev det lunch på Väla och lite shopping till barnen som behövde lite vårkläder. Stressigt blev det då vi skulle hinna tillbaka till Olivers fotbollsträning, där även J lovat ställa upp som tränare. Vi var ju inte ensama på Väla om jag uttrycker mig så!!


   Idag har Melvin tränat och sedan har vi firat lille kusinen Elias 1-årsdag. Kanonväder som sagt och vi satt ute och fikade. Vårens första fika ute och det var grymt skönt!


   Nu är det söndagkväll och man är lika förvånad som alltid att helgen redan är slut. Arbetsveckan går ju som tur är lika fort! Skulle gjort slingor i håret på tisdag (bokat sedan länge) men det fick jag snällt boka om pga att J ska på kvällsmöte......Rögle-match med kunder!!!! Får nu vänta ytterliggare nio dagar på klippning och slingor...blörk!


                                        

                                                  


        

Av Sylvia - 21 mars 2012 17:06

   Våren är verkligen på intåg även om det fortfarande skiftar från dag till dag. Har gjort lite vårfint på framsidan av huset. En liten påsklilja och en kruka med penséer vid dörren och även en hängsälg som jag tycker hör våret till har fått sin plats. Inomhus nöjer jag mig med lite videkisar i en vas, det är vår för mig.


                                                  



   I helgen som gick hade jag och J ett välförtjänt barnledigt dygn! Vi åkte till Malmö för omväxlingsskull. Väla kan man ju och vi ville komma iväg lite. Rom, Barcelona eller Paris hade känts mycket bättre, men nu fick Malmö duga. Vi lunchade, fikade och tog det lugnt. Det blev faktiskt ingen direkt shopping, bara ett sportlinne, en fotoram och ett par ljus! Vi var för trötta för att shoppa loss tror jag!! är man trött...vill jag tillägga. På kvällen hade vi tänkt oss bio i Malmö, men det fanns ingen film vi kände för. På hemvägen stannade vi till i Landskrona och slank inom en kinarestaurang för lite mat. Sen blev det mys i soffan resten av kvällen framför TV:n.


   Idag kom jag hem till ett tyst hus. Bara katterna som hälsade mig välkommen hem. Oliver är på KG med kompisar och Melvin har följde med en skol- och fotbollskompis hem efter skolan och nu är han också på KG för fotbollsträning. Ska strax köra dit för att kolla in mina fotbollskillar. Mannen borde också komma hem när som!


                                                  


                                                   Ha en skön onsdagskväll mina vänner!

Av Sylvia - 16 mars 2012 09:02

   Hej på er!


   Halva denna dag idag är bara min, bara min! Senaste tiden har bara gått ut på att jobba, lära mig en massa nya saker och hinna med barnen. Mannen min jobbar och jobbar över och härom dagen undrade killarna varför pappa aldrig är hemma! Själv är jag hemma 16.45 och då är det matlagning, läxläsning och fotbollsträning. Hinner inte med något annat än det. Just nu känns det som om vi går på knäna jag och J. Men man ska ju inte klaga. Vi har jobb båda, barnen är duktiga i skolan och framför allt friska, men ändå går musten ur en ibland och där är vi nu!


   Är ledig på fredagar och förra fredagen var jag med Melvin i skolan hela dagen. Intressant och kul. Melvin tyckte det var så kul att jag var med. Underbara unge! Idag hade jag tänkt vara med Oliver i skolan, men han ville inte (tror han blivit för stor)! Detta innebär ledig tid för mig istället. Jag tackar och bugar och tar emot med öppna armar. J och barnen åkte iväg strax före åtta. Jag bäddade och rymde bort frukosten efter dem. Har precis kört ett pass på crossen. Har inte hunnit lika många pass på den som jag önskat sista tiden, men tre ggr i veckan blir det minst. Men shit vad det tar emot att gå upp och köra igång när man är så himla trött både i kroppen och i huvudet. Är glad för att vi har crossen hemma annars hade jag inte orkat eller hunnit träna alls. Nu sitter jag här och äter frukost och bloggar. Ska ta en runda med dammsugaren och sedan en promenad i det fina vädret. Idag är det vår!

Skål!

                                          

Av Sylvia - 7 mars 2012 21:24

   Ligger för en gång skull i sängen i tid! Har lovat mig själv det länge, utan att det blivit så, eftersom jag varit så himla trött en längre tid. Idag gick det bara inte att vara uppe längre.


   I lördags var det så fint väder och trots att det inte var mer än fem, sex plusgrader fick man lite vårkänning. Skippade indoorwalking och tog en timmes outdoorwalking istället. Har inte varit nere på stranden på ett bra tag och blev ledsen över att se vad stormen i ställt till med tidigare i år. Vår nya fina brygga var ingen vacker syn. Kommer ihåg vilken lycka det var i somras när jag en fin sommarkväll gick ut på den för första gången. Nu saknas en stor del av bryggan längst ut. Hoppas innerligt att den kommer att bli fixad innan sommaren. När jag kom hem var jag trött men så otroligt rastlös och frustrerad av många olika anledningar så jag gick loss på trädgården. Klippte äppleträdet, pilträdet, sjögräset och lite till. Krattade hela gräsmattan fri från alla löv, fick för mig att det skulle göra gräsmattan gott att bli lite "luftad". Plockade bort julbelysningen ur rosenbusken, vilket var lika plågsamt som att att sätta dit den. Barnen lekte med kompisar och spelade bl a utebandy på gatan vilket också är ett vårtecken. Jonas fick ett ryck och putsade fönsterna. På kvällen blev det 3-årskalas i Svalöv för kusinen Liam.


   Denna veckan är första "riktiga" veckan på nya jobbet och det är klart att det är tröttsamt att lära sig en massa nya saker. Försöker vänja mig vid att komma hem en timme senare på eftermiddagen, vilket faktiskt påverkar familjelivet en del.


   Mamma är hemkommen från lasarettet igen efter en veckas vård. Nu får vi väl hoppas att hon kan få hämta krafter efter alla dessa lunginflammationer.


   Nu ska jag faktiskt logga ut och säga godnatt....ska bara (är inte bättre än barnen) wordfeuda lite först.


                                                  
  


                                        




Av Sylvia - 2 mars 2012 09:00

   ....älska så fantastiskt fina, galna och roliga människor?



   Ni som följer min lilla blogg vet ju att jag fasade för i onsdags - min sista dag på jobb. En arbetsplats som bara varit en del av mitt liv i drygt 16 månader och aldrig varit min plats på riktigt utan bara till låns. Förutom att arbetstiden passat perfekt, arbetssysslorna varit varierande och platsen (Kullagatan) varit perfekt, så är det "folket" som jobbar där den största anledningen till att jag så gärna önskat vara kvar. Vem man jobbar tillsammans med är, för mig, viktigare än både pengar och titel.



   Blev avfirad med blommor, fint vin och en jättefin klocka! Alldeles för mycket redan där.... Men nu ska ni få höra vad som hände igår! Jonas sms:ade mig på nya jobbet och skrev att han fixat barnvakt och att han ville bjuda ut mig på restaurang på kvällen. Mysigt tyckte jag, speciellt då jag med mitt nya schema är ledig fredagar under "inskolningen". Vi fixade mat till kidsen och jag piffade till mig lite lagom. Vart vi skulle äta ville han inte säga! Det ringde på dörren 19:30 och Melvin springer och öppnar i tron om att det var barnvakten, Jonas moster Bette. Men det var det inte!! Istället står min en dag "gamla" kollega Peter där och säger att en överraskningsmiddag är planerad och att resten av gänget väntar hemma hos en av dem. Blir man glad eller blir man glad.....jag blev så jä..la glad och ÖVERRASKAD. En härlig kväll med god mat och dryck (som blev för mycket för vissa....no names...inte jag dock)! Missade sista bussen hem och fick ta taxi hem och somnade sött lagom vid 03-tiden. Fattar ni nu varför jag kommer att sakna dessa underbara människor så jädrans mycket?


   Sitter här i morgonrocken och äter frukost (och en liten huvudvärkstablett). Solen skiner och det är fredag. Ikväll ska båda barnen iväg på kalas/fotbollskväll så jag och mannen myser väl lite framför TV:n. Håller på att beta av alla avsnitten av "Solsidan". Imorgon är det fotbollsträningar och kusinkalas och på söndag är det fotbollscup och barnkalas. Alltså rullar livet nästan på som vanligt.


                                      Önskar er alla en trevlig helg - och till gänget från igår....SKÅÅÅÅÅL!


                          

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards