Sylvia

Alla inlägg under oktober 2012

Av Sylvia - 31 oktober 2012 20:11

Av Sylvia - 30 oktober 2012 20:23

Började dagen med ett återbesök hos doktorn för mitt blodtryck skull. Lite högt igen och idag blev det ett EKG-test. Har huvudvärk i princip varje dag så jag fick en remiss till en sjukgymnast. De hade som tur var en återbudstid imorgon fm! Ska också köpa mig en blodtrycksmätare.

Övriga dagen har bestått i att ta hand om mina höstlovslediga killar och deras goa kompisar. Stekte en hög med pannkakor till lunch och inte blev det en smula kvar! Vi har spelat "skitgubbe" och fikat läskiga spindlar. Melker var dock skeptisk till spindelbenen, som jag fick äta upp. M&M har varit på fotbollsträning och nyduschade har de myst i soffan och leker nu någon djurlek med en massa gosedjur, inspirerade av en iPhone app!! De har "sovis" här inatt. Jag och Oliver har soffhäng och kollar på "äntligen hemma". Tur jag har Wilma som lite tjejsällskap. Hon sover så gott hos oss i soffan.

Av Sylvia - 29 oktober 2012 20:39

Sovmorgon, sen lunch på Mc Donalds, syskonbråk, snabbhandling på Maxi och Plantagen, en tappad tand, spontanfika hos Ingrid, Hugo och Zimba, kvällspyssel i form av tillverkning av halloweenspindlar och nu soffläge!

Av Sylvia - 28 oktober 2012 13:22

Det har varit en riktig kalashelg denna helgen. I fredags firade vi svärmor i Svalöv.


Gårdagen började med Melvins träningsmatch mot HIF på Örby. Det slutade med förlust men det skakade vi av oss illa kvickt! Bowlingkalas för Melvins klasskompis var nästa stopp efter en dusch och lunch hemma. Det blev en timmes bowling sen fick Melvin lämna kalaset och åka vidare till kusinen Ludvigs 4 årskalas i Halmstad! Kul att se mamma och pappa eftersom mamma nu återhämtat sig såpass efter senaste sjukperioden så hon orkar vara med.


Idag är det inomhuscup hela dagen för Oliver någonstans i trakten kring Eslöv, tror jag! Jonas är med som tränare. Melvin är hos Melker och jag ska snart cykla och hämta honom. Han ska sedan vidare på pizzakväll med sitt fotbollslag.


För min del innebär det en dag hemma i min ensamhet! Skönt!! Jag ska ta mig an strykhögen men också en bok som legat oläst länge nog "Oväntat besök på Star Street"! Jag har min söta Wilma som sällskap i soffan. Veckan som kommer är det höstlov och jag och mina killar ska vara lediga 3 dagar tillsammans.

Av Sylvia - 25 oktober 2012 18:33

Mysigt med en riktig höstdag, kallt och blåsigt. Jag är faktiskt inte ironisk! Gågatan i Landskrona var täckt av höstglada löv och jag fick en barnslig känsla av att vilja lägga mig bland dem! Men det fick räcka med att ta ett foto på löven utan mig. Regn, sol, tunga mörka moln och regnbågar har vädret bjudit på idag!

Det var FN-dagen igår och Olivers klass höll i arrangemanget på deras skola. De hade övat in en massa fina sånger och små minisketcher. Under gårdagen körde de två föreställningar för övriga skolans elever (åk 1-9) i idrottshallen. På kvällen var det vi föräldrar som fick äran att se deras föreställning, denna gången i kyrkan. Det var helt fantastiskt och vi föräldrar fick sjunga med i vissa sånger. Tror taket lyfte lite när ca 150 elever och föräldrar, far- och morföräldrar sjöng med i "Sång till friheten". En av de vackraste sånger jag vet. Vår granne i Bårslöv, Maria Björk sjöng den på våra killars dop. Jag videofilmade alla låtar, men jag får det inte till att fungera med att ladda upp videoklipp här på bloggen. Synd! En mysig kväll som avslutades med fika i församlingsrummet.

Av Sylvia - 23 oktober 2012 22:14

Melvin och Oliver har klippt sig idag hos sin favoritfrisör på Råå. Sen körde vi i turbofart till Rydebäck och Melvins fotbollsträning. Jag och Oliver fortsatte hem och övade på engelskaläxan och gjorde laxsoppa. Vi fick finbesök till middagen i form av min lillebror. Efterrätten bestod av våra hemmabakade äpplerutor och vaniljkräm. Sen spelade vi skitgubbe innan barnen skulle lägga sig. Nu sitter jag och bloggar och Jonas och Lalle kollar Man U-Braga!!

Har fått underbara bilder på Lalles fina killar Alvin och Elias.

Av Sylvia - 22 oktober 2012 22:05

Måndagar är inte min favoritdag men samtidigt är det första dagen på en ny vecka som leder till en ny fredag! Fredagar är min favoritdag!

Idag efter Melvins utv-samtal (som gick strålande) åkte jag och Jenny (Melkers mamma) till Väla. Vi gick i alla de affärer vi ville gå i, som man aldrig annars hinner gå i när familjerna är med! Lugnt och skönt och mysigt! Vi åt goda hamburgare och blev äckligt mätta!!

Det här borde man göra varje måndagkväll!

Lite "mammamysshopping" blev det för oss båda. En mobilväska och två små söta shabby chic ljusstakar blev det för mig.

Av Sylvia - 21 oktober 2012 10:11

Vilken underbar dag vi fick igår! Säsongsavslutning med Fortuna FF på Örby där alla killar och tjejer delades in i godislag. Oliver och Melvin kom i samma lag vilket var jättekul. Kanonväder (19 grader), godispriser och medaljutdelning, helt enkelt en fullträff.

Hem och duscha och iväg till nästa evenemang. Vi mötte upp familjen Andersson vid Lindab arena och tog oss till VIP-rummet för lite mingel och god mat före matchstart. Rögle mot Växjö stod på schemat. Melvins första hockeymatch och det var en skön stämning i en nästan fullsatt arena. I pauserna tog vi oss tillbaka till VIP-rummet och där stötte vi på ingen mindre än Pär Hansson, målvakt i HIF. Till killarnas stora glädje ställde han upp på fotografering och autografskrivning. Mycket trevlig kille som ställde upp trots att han var där privat. Snygg var han också....

Efter matchen åkte vi alla hem till Rydebäck och åt Gulachsoppa och bara softade! En mycket trevlig dag och kväll!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards