Sylvia

Alla inlägg under januari 2013

Av Sylvia - 31 januari 2013 20:08

Idag tog vi nya tag efter gårdagen som enligt mig aldrig ens existerat!

Full rulle på jobb idag vilket var kul och lite ovanligt. Sista dagen i LA idag och det skulle städas lite och packas. Dessutom var det (idag) och är det (imorgon) en del tillträden som alltid i slutet och i början av månaden. Kul med lite action!

Men det BÄSTA AV ALLT idag och för lång tid framöver är att min älskade lillebror ÄNTLIGEN fått sålt huset. Är så otroligt glad för hans skull.

Lite foto på min rosenkindade sötnos efter fotbollsträningen ikväll.

Av Sylvia - 30 januari 2013 21:31

Tröstar mig med att denna dagen aldrig kommer tillbaka. Som en extra liten "knorr" på dagen lyckades jag spruta ner golv och fåtölj med remoladsås när vi skulle äta!!! Vi busade till det och åt framför TV:n när jag ställde mig upp och försökte skaka ner det sista av remoladsåsen i tuben. Givetvis öppnade locket sig och den sista lilla skvätten flög genom luften och ja....!! Låg och skurade golv och fåtölj medan barnen tyckte det hela var JÄTTElustigt. Tro det eller ej men jag blev inte ens arg, det liksom passade in denna dag!

Nu sover killarna och jag ligger här i soffan och halvtittar på "Mia på Grötö". Ska snart krypa in i sängen och sätta punkt för idag.

Imorgon är en ny dag :)

Av Sylvia - 30 januari 2013 17:03

Det är precis vad jag har, nedräkning av denna riktigt pestiga skitdag! Sitter just nu på simhallsläktaren och försöker hålla mig vaken.


Det började redan inatt att jag vaknade strax efter midnatt pga min hosta.Tog medicin och somnade om. Efter en timme väcktes vi av ett ljud som lät som ett billarm. Vi for upp ur sängen och konstaterade att ljudet kom från Olivers mobil. Tydligen något larm!? Vi somnade precis om för att bli väckta av Melvin som drömt en mardröm om läskiga fladdermöss och han vägrade somna om i sin säng. Jonas och han fick göra ett byte. Vaknade för fjärde gången av min mobil och då var det faktiskt dags att stiga upp på riktigt! Jä..la natt!


Yrvaken och bedövad av huvudvärk upptäcker jag att inga lampor går att tända, displayer på kyl, frys och micro var svarta. Jordfelsbrytaren hade stängt av all ström! Varför?? Tack vare vår underbara grannes (som vi dessutom väckte) hjälp kunde vi konstatera att det var värmepannan det var något fel på. Det blev en något stressig morgon!! Jag lämnade barnen i skolan och Jonas vid tågstationen (möte i Malmö) och fick själv åka hem igen och vänta in hjälp från Electra. Hade tur att de kunde komma redan kl 9 men det tog ett tag att fixa felet så jag kom till jobb först kl 10:45. Hade då migrän och var arg som ett bi. Ville egentligen bara gråta!


Nu har jag lugnat ner mig såklart och är tacksam för att felet gick att åtgärda snabbt. Det vill säga att vi slipper duscha i kallvatten. Det verkade inte kosta en förmögenhet heller. Huvudvärken är kvar om än lite mildare men är trött så det snurrar. Än är inte dagen slut, middag, läxläsning och nattning av barn återstår. Jonas kommer hem sent ikväll.


Vill bara hem och lägga mig! Så nu har jag gnällt av mig rejält och det är skönt att få skriva av sig skiten! Hur har ni haft det idag?


Kram kram

Av Sylvia - 29 januari 2013 20:43

Här nedan kommer receptet. Jag hade ingen krabba hemma men skalade räkor i frysen, så det fick det bli istället! Champinjonsåsen gav en underbar smak åt pajen och så enkel att göra.

Jag delade pajen i fyra bitar och har fryst in dem. Perfekt lunch!


Av Sylvia - 29 januari 2013 17:06

Idag har väl vädret varit hemskt! Allt är så blött, grått och smutsigt. Längtar efter vår, grönska och fågelkvitter. Än så länge får jag njuta av en liten krokus som börjar slå ut här hemma, inomhus! Man får helt enkelt skapa lite egen vårkänsla.

Mina bihålor börjar bli bättre men tröttheten, hostan och huvudvärken består. Men man får vara glad för minstaste framsteg!

Jag skulle vilja komma igång med att träna nu när jag tappat några kilo. Hade tänkt gå på vår crosstrainer några gånger i veckan. Men jag får ju bli frisk först. Kör vidare på min diet och jag hoppas det fortsätter på rätt håll. Senaste veckan har jag dock stått still, alltså ingen ytterligare viktminskning.

Ni ska få ett gott recept på en GI-paj som jag gjorde igår. Ska bara leta upp boken, återkommer med receptet ikväll.

Som ni vet stänger vi kontoret i Landskrona på torsdag. Trist men till min stora glädje får jag återgå till Helsingborgskontoret där jag en gång började. Helt fantastiskt kul och jag är jätteglad. Har saknat Helsingborg enormt mycket. Landskrona är en fin stad med mycket grönska och fina gamla fastigheter, men mycket behövs göras. Hela staden, inklusive en del av invånarna behöver ett lyft! Man behöver ju såklart inte klä upp sig till tänderna för att åka till stan, men joggingbyxor och foppatofflor tycker jag man kan lämna hemma! Jag kommer att sakna bilvägen (det gamla hållet till Landskrona) och de två butikerna Olofssons och Housing. Men dit lär jag återvända.

Ha en skön tisdagskväll i blasket!



Av Sylvia - 28 januari 2013 16:53

   Trist nog har två hus i närheten av oss fått oinbjudna gäster i lördagskväll. Läskigt! I det ena huset hade larmet gått redan innan tjuvarna kommit in men i det andra hade tjuvarna roffat åt sig kläder och parfym!!! Inget område går säkert tydligen. Fram till nu har det känts som om man inte ens behöver låsa dörren här. Tur man har larm! Och tur att det inte var denna veckan Jonas skulle till Stockholm och övernatta! Jag ska ta hem min fina gåva som vi fick när vi öppnade kontoret i LA från kollegorna i Hbg. Det har aldrig kommit till användning trots ett inbrott på kontoret!! Men jag skulle aldrig tveka om det kom oinbjudna typer till vårt hem.


 


Jag önskar ju ofta att vi haft en bil till när det krockar med diverse matcher och annat smått och gott. Men vi är inte överens i den frågan här hemma! Funderar på att lösa det hela med en vespa! Hade ju varit superhäftigt. En rosa retro vespa och en blingblinghjälm!? Det funkar ju att ha en som åker bak på. Och jag skämtar inte...så håll ögonen öppna om ni känner någon som vill sälja en begagnad sådan. Eller så kan ni ju börja spara ihop till min 40-årspresent!



Kram från mig och söta Wilma!

Av Sylvia - 27 januari 2013 14:53

Det var så skönt och välbehövligt med en slappelördag. Vi fick dessutom en barnledig kväll och natt! Oliver som skulle varit hemma och haft filmmys med oss, fick ett bättre erbjudande. När han tränat blev det bara en snabb dusch och sedan körde Jonas honom till klasskompisen.

När det bara blev jag och J kvar bestämde vi oss för att strunta i att laga mat och istället köra på hämtmat.
Usch....då blev det jobbigt för mig! Blev så sugen på pizza! Visst kunde jag beställt en sallad men nej det gjorde jag inte! Valde iallafall en pizza gjord på glutenfri deg, men vet inte om det rent kolhydratmässigt är bättre?Hade ångest hela kvällen och direkt imorse! Det kändes som ett svek mot mig själv nu när jag varit så duktig i tre veckor. Smisk på fingrarna och nya tag!

Vi har fortfarande barnfritt men snart kommer de små trollen hem. Jag har sovit en stund med Wilma i soffan. Jonas den stackaren jobbar hemifrån samtidigt som sporten rullar på TV. Nu lite kaffe!

Ha en skön söndag!

Av Sylvia - 26 januari 2013 13:12

Idag är det verkligen en fulltecknad dag för Melvin. Först värmde han upp med en timmes fotbollsträning. Nu är han påväg till klasskompisen Joels 8-årskalas med discotema. Alla "gang nam-movesen" satt som en smäck. Nya kläder och nyfriserad, vad kan gå fel? Han ville dessutom ha en läkerol precis innan han åkte för han som han uttryckte det "skulle lukta gott i munnen"! Undrar just vad den killen har för planer?!


Men det tar ju inte slut där för Melvin! Discot är slut halv fyra, och nästa kalas börjar fem. Då är det bästisen Melker som ska firas och det med ett "sova-över-kalas". Hoppas iallafall att det inte är några tjejer med på det kalaset med tanke på Melvins raggarhumör! Vad ska det bli av den lilla godingen?


Det innebär att jag, Oliver och Jonas får en kväll för oss själva. Det lutar åt filmmaraton och taco. Passar bra för mig då jag föredrar att ligga och vårda mitt ömma huvud. Vill bli FRISK!!


Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards