Sylvia

Alla inlägg under november 2012

Av Sylvia - 30 november 2012 19:33

Denna månaden har min blogg slagit rekord. Antalet unika läsare av min lilla blogg har ökat med över hundra stycken. Är så glad och givetvis sporrar det mig till att uppdatera bloggen så mycket jag kan. Försöker iallafall att få till ett inlägg varje dag.

Jag har skrivit det förr och nu skriver jag det igen....kommentera gärna här på bloggen. Man behöver bara skriva namn (om man vill) och skriva av den enkla säkerhetskoden.

Fredag idag, min absoluta favoritdag. Myser i soffan med Melvin. Vi är ensamma ikväll igen då Jonas och Oliver har avslutningsmiddag på Rya med fotbollen. Jag och Melvin skulle bakat julgodis ikväll men hamnade i matkoma efter pannkaksmiddagen och sitter fortfarande i soffan och myser. Vi får se om vi kommer igång igen eller vi tar det imorgon förmiddag.

Jag fick tag på en jultygskärm på Hemtex till tvättstugan idag. Så nu blev det riktigt julfint där med. Unnade mig en vit tomte också som jag sett i ett skyltfönster på väg till jobb nu i några veckor. Hade extra tur för de delade ut små keramiksnögubbar till alla betalande kunder! Trevligt med överraskningar.



Av Sylvia - 29 november 2012 22:37

Ikväll har jag och Melvin julbakat. Ska testa att göra julcupcakes på pepparkaksmuffins, så idag gjorde vi själva muffinsen. Det blev också en saffranskaka som är lätt att göra. Perfekt om man inte hunnit med lussebullsbaket och ändå vill ha en smak av saffran och juldoft i köket.

Eftersom jag hade köpt på mig några julblommor för mycket blev det till att göra en julgrupp extra. Helt ok med mig då jag tycker det är jättekul!

Efter allt stök och bök i köket blev det en pingismatch mot Melvin. Som i alla andra sporter som innehåller en boll är Melvin grym! Jag hade tänkt mig lite småbuffar över nätkanten men det kunde jag glömma! Det var bara till att spänna handleden och köra på för fullt. Så himla kul!

Medan jag och Melvin myst på hemmaplan har Oliver och Jonas sett Rögle förlora mot Färjestad i Lindab arena. De hade nog inte haft det lika mysigt med tanke på slutresultatet!!

Av Sylvia - 28 november 2012 21:38

Mysigt med jul tycker alla i familjen Olsson men jag tror att Oliver är den som älskar julen mest! Han och Melvin städade sina rum igår för att kunna julpynta idag. När Oliver var klar med julpyntningen ville han ordna fika till oss. Så nu ikväll har vi fikat med pepparkakor och tända ljus. Melvin hade lite problem med att få det "snyggt" på sitt rum och flippade lite men efter en stund lugnade han sig.

Killarna har alltid fått pynta sina rum själva och det har vissa år resulterat i att allt stått på en och samma plats eller att man några månader efter jul hittat tomtar på de mest osannolika platser! I år är första året Oliver kört stilen "less is more", något Melvin inte inte kört om man säger så.

Nu blir det några bilder.....

Av Sylvia - 27 november 2012 15:16

Denna veckan är det julpyssel på Vässarögatan som gäller! På söndag är det 1:a advent och vår traditionella glöggträff med kompisarna. Men först måste vi bli klara med stöket efter de senaste projekten. Just det står på programmet ikväll.

Igår tjuvstartade jag med lite julpyssel! Två blomstergrupper blev det innan det var dags för att gå på bio med min lillebror. Vi såg James Bond "Skyfall" och den var helt ok. En förkortad version hade dock inte skadat!

Här kommer lite foto med jultema och fler lär komma framöver!

Av Sylvia - 25 november 2012 19:54

Här kommer ett inlägg till idag! Är helt lyrisk över mitt New England-verk. Trots vår mörka soffa fick jag till en ny ljus känsla i rummet. En hörna är kvar att fixa till men jag väntar tills jag bli av med vårt skrivbord och soffbord så jag får bättre plats. Älskar inredning!

Hela familjen är lagom frusna och har börjat torka upp efter vår blöta insatts för Fortuna FF på Råå's julskyltning. Melvin var grym i fiskedammen!

Av Sylvia - 25 november 2012 13:42

Är riktigt mör i dag efter 10 timmars shopping med en miljon (minst) andra galna människor! Otroligt mycket folk och det var omöjligt att komma fram med kundvagnen så den fick stå en trappa upp på kundvagnsparkeringen! Sprang fram och tillbaka och tömde av kundkorg efter kundkorg. Är sjukt nöjd med mina inköp även om det är omöjligt att hålla sig till en budget! En massa fina inredningsprylar blev det som planerat och en del julklappar till släktens alla barn. Framför allt blev det en mycket trevlig tjejdag för mig och Jenny.

Idag har jag pysslat lite med inköpen men är som sagt jättetrött och yr. Oliver och Jonas har precis kommit hem från fotbollscup i Billesholm. Tänkte slappa hela familjen någon timme innan vi ska stå våra pass på Råå's julskyltning, men Jonas glömde väskan med matchtröjorna och fick köra tillbaka!!

Som tur är har jag fått ta ett annat pass pga sjukdom så nu står vi samma tid (16-18) för barnens olika lag vilket blev mycket bättre. Annars skulle jag stått 18-20:30. Jonas och Oliver säljer gräddbullar och jag och Melvin står i fiskedammen! Kom gärna förbi i regnrusket!! Önskar det var snö istället för regn.

Av Sylvia - 23 november 2012 22:11

Äntligen sitter jag i soffan för gott för ikväll! Melvin sover hos bästa kompisen Melker och Oliver har "sovis" med Tim här. Jag har precis hämtat hem dem två sistnämnda från skoldisco på Krokahus. Jag fick stränga förhållningsregler av Oliver! Jag fick absolut INTE följa med in på discot när jag lämnade dem och absolut INTE komma in och hämta dem när discot var slut! De hade inte dansat och de tyckte tjejerna var fjantiga som sminkat sig!! Men de hade haft kul och JAG är övertygad om att tjejerna var jättefina ikväll.

Jag har nämnt att jag önskade mig mer tid så vi kunde hinna köra och titta på soffbord och matta. Internet är min räddning många gånger! Googlade fram de bord vi sett och kom fram till att det i Ekeby nog var finast. När Jonas kom hem körde vi snabbt ut till Ekeby och fick tag på sista exemplaret. Mattan som jag tänkt mig fanns också men det blev faktiskt en helt annan som Jonas hittade. Med några stjärnor på. Så fick jag lite stjärnor ändå fast det inte blev på väggen som jag tänkt mig från början!

Bordet är monterat och på plats. Det blev perfekt. Lampor, pläd, kuddar och gardiner hittar jag nog imorgon. Det ska bli så kul med en riktig tjejdag!

Trevlig helg! Vi höres säkert imorgon igen.

Av Sylvia - 22 november 2012 19:10

Äntligen en stunds soffhäng! Hade tid hos sjukgymnasten efter jobb idag så Oliver hämtade Melvin på fritids. Jag kom hem halv fem och möttes av ett kök med köksluckor, ett vitt kök! Hela jag fylldes av en stor wow-känsla. Vilket lyft för vårt kök och för hela nedanvåningen då vi har öppen planlösning. Handtagen kommer på plats imorgon och då ska jag lägga upp bilder här på bloggen. Har städat och satt tillbaka porslin så nu kan vi äntligen sitta vid köksbordet igen.


Projekt 2 - tapeten är på plats! Önskar jag haft en ledig dag imorgon så jag kunnat köra och köpa soffbord och matta. Nya gardiner och annat smått och gott hoppas jag hitta i Ullared.


Jonas har ordnat kundträff i Ängelholm ikväll. Inget tråkigt möte eller så utan kundvård och hockey (Rögle). Denna gången är han där med en känd helsingborgstjej som gillar att laga mat -jättegott!!!


Snart helg igen! Kan ni fatta? Det är dessutom bara 32 dagar kvar till julafton!


Ha en skön torsdag. Nu ska jag mysa vidare med mina goa killar! När de har lagt sig ska jag ha egentid med en nyköpt tidning. Hoppas på lite inspiration inför jul.

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards