Sylvia

Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Nu börjar allt bli klart!

Av Sylvia - 26 maj 2010 20:30

   Som veckorna går och snart är vi inne i juni...utan värme!! Börjar verkligen misströsta. Idag har iallafall solen varit framme men bara för en dag eller? Imorgon ska vi ha picknick med Melvins dagis och meningen är att vi ska träffas på stranden, men vädret ska ju såklart inte bli bra! Tänkte steka några kycklingklubbor i ugnen och ha lite potatissallad till detta så det fungerar ju att äta både på stranden och inne på dagis! Igår hade vi tjejträff igen. Såå kul och mysigt det är med dessa träffar. Igår var det Christins tur att fixa vår date. Det blev en timmes privat shopping på MJ Housing i L-krona. En söt liten inredningsbutik med fina saker till hem och trädgård. Efter det blev det god mat på Speakers Corner och välbehövligt tjejsnack. Nästa träff blir i Juli och den ska jag ordna. Vågar man tro att det blivit sommar då??? Kom med tips på något roligt vi kan hitta på? Hoppas själv på lite strandaktiviteter!


   Roxy växer och frodas som ni har kunnat följa här på bloggen. Nästa fredag är det äntligen dax att hämta honom. Har husdjursanpassat larmet, köpt hem lite saker till honom så som en gosig bädd, transportbur, koppel, matskål, kattlåda och faktiskt lyckats buda hem ett klösträd på tradera (oanvänt).  Hoppas det kommer som det utlovats denna veckan. Så nu är det liksom bara katten som saknas! Behöver väl inte tillägga att det ska bli mysigt med den lille dunbollen!! Hoppas han inte växt ur hela kattungekänslan. Kattungar ska ju numera vara 12 v innan de tas från sin mamma. Först tyckte jag det kändes för länge att vänta,  man vill ha den så mysigt liten som de är vid 8-9 v, men när jag läst hur viktigt det är för en katt att få vara kvar hos sin mamma de sista veckorna fram till 12 v är det helt ok att vänta. Det är jätteviktigt för en kattunges fysiska och psykiska välmående och jag vill i allra högsta grad ha en frisk och välmående katt. Om ni blivit frestade av mina fina bilder på Roxy så har kattuppfödaren fler ungar kvar i kullen som är till salu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards