Sylvia

Alla inlägg under juni 2012

Av Sylvia - 30 juni 2012 09:20

   Nu är mina killar hemma igen och jag har blivit överröst med goa kramar, gött!   


   I torsdags passade jag på att göra tårtor och baka mini-cupcakes till mitt kalas, men jag passade även på att sola en stund i det fina vädret. Målaren hade gjort sista på fönsterna vilket innebar att jag fått ta bort allt i alla fönsterkarmarna, och då var det lika bra att städa och duscha växter m m. Blev färdig med allt när klockan var en bra bit efter nio på kvällen och insåg då att jag glömt äta middag! Det fick bli en skål havregrynsgröt!! Skönt att få jobba på ostört iallafall.


   Idag strålar solen och tjocka släkten ska komma på kalas för att fira min ungdom! Vi har snart bott här i tre år och varje gång jag haft mitt kalas har vi suttit ute och även gått ner till stranden och kvällsbadat. Vi får väl se om traditionen står sig i år också. Jag har beställt smörgåstårta så det är så skönt att slippa stå i köket hela dagen och laga mat till 20 personer. Barnen gillar inte smörgåstårta så jag tror jag slänger ihop en fläskpannkaka till dem.


   Ha nu en riktigt skön lördag och njut av det underbara vädret och skit i alla "måsten"   KRAM


  

Av Sylvia - 27 juni 2012 19:34

   Det är inte ofta tjejerna är övertaliga i detta hus, men så är det faktiskt nu några dagar! Jag, Wilma och Zimba!

Jonas, Oliver och Melvin har åkt till stugan i Röstånga för lite grabbmys. Det gjorde dem förra sommaren också den veckan jag jobbade och de var lediga. Måste erkänna att det är ganska skönt här hemma även om jag vet att jag kommer att sakna dem om några timmar när jag ska gå och lägga mig alldeles ensam.



   En halvtimme före arbetsdagens slut idag fick jag en idiotidé! Vi var ju på Ikea och Väla i söndags, delvis för att fixa skor till barnen, men även för att köpa porslin på Ikea till min födelsedag. Jag har önskat mig en ny fin servis som givetvis var slut när vi var där. Kollade lagersaldona på Ikeas hemsida idag och nu hade allt kommit in, men inte i några mängder. Så jag fick då för mig att ta bussen ut till Ikea (J har ju bilen) och köpa min present (8 mattallrikar, 8 dessertskålar och ett serveringsfat). Det skulle visa sig bli väldigt tungt! Som tur var ligger busshållsplatsen nära Ikea. Fick sedan byta på Knutpunkten till 219 för att ta mig vidare hem till Rydebäck. Det är ju en liten bit att gå från busshållsplatsen hem till oss....jag tror jag släpade armarna i marken sista biten!! Men ack så nöjd jag är!!


   Jaha....vad ska jag nu hitta på då? Skulle kunna gå ut och gå, men orkar faktiskt inte efter dagens övning. Har ju liksom precis kommit hem nästan. Bussresan hem tog en timme... Tror jag ska diska mitt porslin och göra plats i köksskåpen, sedan blir det nog fotboll............! En skada jag fått genom att umgås med övriga delar av min kära familj.


   Måste bara visa min fina strandväska (för jag har hoppet kvar...) 30 kr på TGR   


 


                              



                                


Av Sylvia - 25 juni 2012 20:22

   Tänker inte nämna ett ord om vädret här idag....MEN jag och många med mig är väldigt frustrerade!! Tack gode Gud för att vi har en vecka på Mallorca att se fram emot.


   Om man nu inte kan ligga på stranden och sola så kan man ju alltid trösta sig med lite sommarrea i diverse butiker. Igår åkte vi hela familjen ut till Väla för att inhandla sommarskor till barnen (gummistövlar är mer passande egentligen). Lägligt nog fyller jag snart år och min käre man tyckte jag skulle se mig om efter något fint! Sagt och gjort....


   Såg en söt Hunky Dory blus men trots 50% rea så kostade den tusen kronor....! Nog för jag har några Odd Molly plagg som J köpt till mig de senaste åren i present, julklapp osv på eget initiativ men jag föredrar att köpa lite billigare plagg och istället ha mycket att variera med. Lindex och St Tropez är mina favoriter. Gina Tricot har en jeansmodell som jag gillar också. Har varit lite sugen på Desigual sedan de öppnade på Väla men har mest bara gått in och kollat läget tidigare. Men nu hade de rea och då passade jag på att handla mina presenter! Kul!


   Ikea i all ära! Men för knappt ett år sedan köpte vi några fula, bruna vardagsmuggar som jag ångrat sedan dess! Idag när jag gick hem från jobb och passerade söta Lilla Bohaget tog jag mig en sväng inom. Hittade jättesöta muggar för bara 39 kr st! Slog till på de sista sex de hade. Så bye bye bruna Ikea-muggar!


    


                SÖTA ELLER HUR.....  


   J och killarna har haft sin första gemensamma semesterdag i dag. Den spenderade de på bio. De såg "Avengers" och var helnöjda. Bästa filmen de sett!! För min del jobbar jag denna veckan ut sen är jag också ledig (arbetslös) och då kommer det fina vädet...


                                                  


Håll humöret uppe mina vänner!

                                                Efter regn kommer alltid..................  .



Av Sylvia - 23 juni 2012 11:49

   Midsommar 2012 regnade bort...suck! Picknick-väskan fick vi inte någon användning för. Solen kom först en stund på kvällen och vi rusade ut med en kopp kaffe efter maten. Då var det riktigt skönt, alldeles vindstilla. Barnen slängde sig i den iskalla poolen och tog sig sedan en cykeltur i Rydebäck. De spelade också fotboll på gröningen intill oss med några andra barn och deras pappor. Det blev en kort men intensiv utomhusvistelse. Senare kom regnet tillbaka....


    Mina ost cupcakes     marängtårta med jordgubbar.   Blåklint     Present från familjen Andersson


  

Av Sylvia - 21 juni 2012 20:42

   Sitter här med en härlig känsla i kroppen! Jonas börjar sin fyra veckor långa semester idag och jag har en vecka kvar att jobba. Trivs så bra på jobbet och känner absolut inte det som en belastning att ha en veckas jobb kvar. Idag fixade jag midsommarlunch till oss på jobb, sill och potatis med diverse tillbehör och självklart svenska jordgubbar efter det. Sååå gott!


   Här hemma är allt utom städningen klar! I tisdags handlade jag det mesta för att undvika stressen och  köerna idag. I går gjorde jag en purjolökspaj och ostcupcakes. Idag har jag gjort botten till en marängtårta och J handlade de få sista sakerna men fick givetvis köa lite längre än vanligt. Till och med picknick-väskan är inköpt!! Skulle köpa nya plastmuggar, papperstallrikar och plastvinglas på Clas Ohlson idag men de hade en sådan fin picknick-väska med allt jag behövde plus ett ganska stort kylfack, så det blev den helt enkelt. Nu återstår det bara att se hur illa vädret kommer att bli imorgon. Det ser ju lite dystert ut tyvärr! Hur som helst så kommer vi säkert få en trevlig dag och kväll imorgon. Familjen Andersson kommer och firar midsommar hos oss.

                                                  


            GLAD MIDSOMMAR PÅ ER                                                 


Av Sylvia - 18 juni 2012 22:53

   Så har man klarat av första dagen på gamla jobbet! Skön känsla att vara tillbaka igen. Känns faktiskt lite som om jag inte varit borta!


   Vi kom hem igår kväll vid sjutiden och packade upp och tvättade undan så mycket som möjligt. Idag har tvättmaskinen gått lite till. Har verkligen haft sköna och avkopplande dagar, mår så bra av det. Nu är man snabbt tillbaka i vardagen, jobb, matlagning, fotbollsträning, slänga ihop handlingslista som dessutom nu ska bestå av inköpen inför midsommar. Det blir midsommarfirande i Rydebäck i år, här hos oss. Vädret ska väl som vanligt göra en besviken för som så många andra hoppas man ju på en fika i gröngräset vid midsommarstången. För att sedan kunna sitta ute och äta sill och potatis långt in på sommarnatten. Det vänder ju liksom sen...och ännu har vi inte blivit bortskämda med att få njuta av de ljusa och ljumma sommarkvällarna. Vi får väl hoppas att under kan ske och att solen kommer!


   Orkar faktiskt inte skriva så mycket mer! Ha en skön måndagkväll (det lilla som är kvar av den). Ska nanna kudden nu.....

                                                  

 

Av Sylvia - 16 juni 2012 21:02

   Idag har vi badat hela dagen. Jag överraskade mig själv genom att våga åka Tornado, en slags vattenrutschkana som är superläskig. Farmor åkte den i förrgår, även om hon blundade sig igenom den, så jag var ju tvungen att klara det också. Måste till och med erkänna att den är lite kul även om den mest är läskig. Det blev två åk!


  


                                        


   Lite bilder på badkillarna! Alla tre kusinerna älskar att bada och är nästan mer under vatten än ovan. Vi har åkt vattenrutschkanor, bollat med badboll, badat i bubbelpool, lekt i vågorna och haft supermysigt. Imorgon är det sista dagen på vår minisemester och som alltid har tiden gått för fort! Men detta lever vi länge på.


                            Kan varmt rekomendera en tripp hit, barnen ÄLSKAR det och vi njuter också!

Av Sylvia - 15 juni 2012 20:46

   Idag har vi haft en perfekt dag på Legoland. Inga köer, sol och lagom varmt. Vi har åkt alla åkattraktioner och flera av dem mer än en gång. Årets nya åkattraktion Polar X-plorer var ganska läskig med ett fritt fall på 5 meter när man minsta anade det. Vi åt medhavd lunch (resterna från gårdagens pastasallad), en glass slank också ner. Fram emot eftermiddagen mulnade det på och lagom till vi skulle gå tillbaka till huset kom regnet.


     


   På tal om huset! Här nedan är några bilder från vårt fina hus.


                  Melvin i sin onepiece!


   Idag lagade farmor och farfar kvällsmaten. Kyckling med osttäcke, potatis och grönsaker. Till efterrätt blev det karamelpudding med vispgrädde...behöver jag säga att det var gott...? Ska man våga visa sig i baddräkt imorgon efter all mat?


                                         Kram på er där hemma!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards