Sylvia

Alla inlägg under februari 2012

Av Sylvia - 29 februari 2012 20:21

                                                  

                                                 


                                                  

   

   Sista dagen på mitt absoluta favoritjobb idag, mamma inlagd på sjukhus igen, lillkillen migrän nu ikväll....Något mer trist som ska hända innan dagen tar slut? Ska lägga mig direkt Melvin kommit till ro och somnat. Hoppas på en lugn natt så jag kommer något så när utvilad till nya jobbet. Imorgon är ju trots allt en ny dag med nya möjligheter!

Av Sylvia - 27 februari 2012 16:39

   Snacka om väderomslag. Igår fick man nästan vårkänslor då solen visade sig och idag faller flingorna stora ner på marken och smälter bort. Grått och slaskigt med andra ord! Lika tråkig som vädret är, lika tråkig och nere känner jag mig. Det närmar sig sista dagen på jobb och det är tungt, väldigt tungt.


   Var hos tandläkaren i fredags och det var verkligen ett konstigt besök. Inga hål så det var bra, men sen blev det världens utfrågning om mitt liv, typ "Vad jobbar du med?", "Stressar du?", "Småbarnsförälder?" "Har du huvudvärk ofta?" osv. Tydligen syns det på tänderna också när man inte är på topp!! Spänner ihop käkarna och biter ihop alldeles för mycket. Han visade någon slags övning som jag skulle göra typ hur många gånger som helst varje dag....hur jag nu ska komma ihåg det? Blir det inte bättre "hotade" han mig med bettskena om nätterna. Känns ju bra..snart 40 och bettskena, det får en ju att känna sig ung och fräsch...NOT!


   Helgen har flutit på som vanligt. Eftersom Jonas jobbade fick jag mest skjutsa barnen fram och tillbaka till sina fotbollsträningar och kompisar hela dagen. Pressade in ett träningspass för egen del också. Kvällsmaten åt vi på Haket och sen blev det soffhäng och melodifestivalstittande hemma. Snacka om att melodifestivalen rör upp känslor nu för tiden. Tack för Danny och stort BU för gamla otrogna paret Lotta och Christer!


   Ni har kanske lagt märke till ett mycket fult plagg som blivit väldigt populärt senaste tiden! One-piece eller Jumpsuit. Trodde aldrig jag skulle behöva gå och köpa ett sådant plagg, men tji fick jag. Oliver har inte en enda mysdress så det var väl ok att få en sådan. MEN...vi har en deal. Den ska bara användas till mys!


                                                                     


    

Av Sylvia - 22 februari 2012 21:12

   Kan börja dagens inlägg med att jag behöver ett tips på hur jag ska rädda Zimba från en allt mer irriterad äkta make. Zimba har alltid varit en "pratsam" katt vilket har både sina fördelar och nackdelar. Han är som en levande väckarklocka och särskillt på helgerna är det precis som om han ska väcka oss för att han tror att vi försovit oss. Det är varje ledig dag vid samma tid som när Jonas går upp på vardagarna. Idag tog vi lite sovmorgon för att barnen sov hos farmor och farfar och vi hade bara oss själva att ta hand om. Det tyckte dock inte Zimba! Råd någon? Ni som vet hur vi bor, så vet ni att det inte finns så många möjligheter till att låta katterna sova instängda över natten.


   Farmor och farfar tog killarna igår med övernattning till idag nu när det är sportlov. Det innebar en kväll för oss själva, bara jag och Jonas. Kändes som fredag hela dagen igår på jobb och det var så mysigt att gå i lugn och ro på stan efter jobb, sedan möta Jonas på banken, äta god mat på Harrys och avsluta kvällen med ett biobesök. Kan verkligen rekomendera "En gång i Phuket", det blev många skratt och vi lämnade biosalongen med ett leende på läpparna.


   Olivers rum blev klart igår och nu har han ett fantastiskt HIF-rum! Grymt snyggt om jag får säga det själv. 


   En annan grej....jag blev uppringd i måndags ang projektanställningen. Jobbet är mitt!! Så skönt att slippa gå till arbetsförmedlingen den 1:e mars. Istället går jag till mitt nya jobb.


                                               På återseende mina vänner!

Av Sylvia - 19 februari 2012 19:55

   Så var det söndag! Veckorna rusar fram och normalt sett hade jag tyckt det var bra då jag inte håller av januari, februari och mars särskillt mycket. Nu vill jag bara bromsa tiden så att det typ aldrig blir 1/3 och slut på mitt jobb.


   Det har varit full rulle denna veckan och en del anspänning pga arbetsintervju och oro för mamma och pappa så i fredags somnade jag i soffan mitt under det inspelade finalavsnittet av "På spåret"! Inte konstigt tycker ni kanske, att somna framför tv:n en fredagkväll, men jag brukar faktiskt aldrig somna framför tv:n såvida jag inte är sjuk. I lördags blev det träning på crossen och sedan fick vi lunchbesök av bror min med sina pågar. Lagom till de körde hem kom pappa från sjukhuset för att få lite god mat och underhållning i form av Melodifestivalen och herr Ranelid (jag är fortfarande i chocktillstånd efter det framförandet). Mamma har piggnat till betydligt och kommer förhoppningsvis hem i början av nästa vecka. Idag har vi blivit bortskämda med söndagsmiddag hos Jonas föräldrar. God mat och god fika och lite avkoppling. Nu ikväll blev det till att bränna bort det på crossen! Fyra pass har det blivit denna veckan och jag orkar mer och mer. Vågen rör sig fortfarande inte ur fläcken till min stora besvikelse, men jag tror ändå att det känns som om kroppen börjat forma om sig lite. Eller så inbillar jag mig bara....!


   Barnen har sportlov kommande vecka och det innebär fritids måndag, torsdag och fredag. Tisdag och onsdag är de hos farmor och farfar. Ska bli skönt att få en ensam kväll bara jag och Jonas på tisdag, speciellt efter att Jonas haft en del jobbkvällar de senaste veckorna. Det ser ut att bli middag någonstans och  bio "En gång i Phuket".


                                                  



       


                          

Av Sylvia - 15 februari 2012 22:30

   Så var det alla  -ans dag igår! Den kvällen spenderade jag med mina kollegor på Gastro. En trevlig kväll med fantastiskt god mat och vin. En kick-off eller kärleksmiddag som vi kallade det.


   Idag har det varit lite segt och "grusigt" i ögonen efter färre timmars sömn än vanligt. Oliver och jag har varit hos tandläkaren för att kolla så att tandställningen fungerar och sitter som den ska. Efter det hade vi lite försenat allahjärtansdag fika. Killarna fick mini-spel igår i present, så det blev till att spela mini-bowling och mini-biljard efter fikan. Jonas den stackaren fick jobba länge. Kört ett pass på crossen och det är fortfarande riktigt jobbigt men jag märker att jag orkar mer. Vågen har dock inte rört sig ur fläcken ännu.

 

                                                                          


   Lilla mamma skrämde upp oss ordentligt i måndags. Hon åkte i ilfart till lasarettet i ambulans och blev lagd i respirator. Lunginflammation återigen! Nu är hon vaken och andas för egen räkning. Nu får vi se hur länge hon får ligga kvar på sjukhuset. Mitt i all kaos i måndags ringde en kille från ett företag och ville boka in mig för en arbetsintervju. Snacka om ofokuserad jag var i måndags!! Intervjun var igår och det gick nog bra. Det rör sig dock bara om en projektanställning på ett par månader, men det ger mig en chans att bredda mina kunskaper och det kan man inte tacka nej till. Får besked i nästa vecka.


                  Lite kort och gott om livet hos familjen Olsson! Nu ska jag sussa kudden...natti!    

Av Sylvia - 12 februari 2012 11:52

   Äntligen kom den!! Spegeln jag väntat på i flera veckor. Igår kom den upp på sin plats och det blev jättefint tycker jag.


    


   Idag kom snöflingorna som dock inte var lika efterlängtade. Hade tänkt mig en lugn morgon och förmiddag eftersom vi hade gäster igår (Jonas bror med familj) och det blev lite sent sänggående. Gick inte upp förrän kl 10, men sen var det precis vi hann svälja sista frukosttuggan innan killarna skulle ut i backen såklart! Oliver till kompisen på Rya och Melvin till skolbacken med Jonas. Nu sitter jag här med disken från igår, men det är lugnt och tyst i huset iallafall :)


   Senare idag är det fotbollsmatch för Melvins del på hemmaplan mot Gantofta och Glumslöv. Efter det bär det direkt av till Busfabriken och barnkalas.


   Har en spännande vecka framför mig med eventuella jobbesked så håll tummarna! Det blir också alla hjärtansdag firande på Gastro med jobb!!


                                                  Ut i backen med er nu!!

Av Sylvia - 8 februari 2012 18:17

   Varken kul eller särskillt uppmuntrande att kolla in  platsbanken på arbetsförmedlingens hemsida. Av 369 lediga tjänster inom administrativa assistenter i landet finns det tre i Helsingborg. Dansk-, Finsk- eller Norsktalande kundservicemedarbetare. Lite deppigt faktiskt. Men jag kör på de kontakter jag har. Har skickat in mitt CV till två ställen och det är bara att vänta och se. Under tiden får jag hoppas det dyker upp fler sökbara jobb på platsbanken. Ni som läser min blogg och vet någon som behöver hjälp med kontorsarbete, administration eller reception (helst 75% tjänst) SNÄLLA tänk på mig då. (CV = Curriculum Vitae).


   Det har inte hänt så mycket de senaste dagarna. Går mest runt och fryser hela dagarna och längtar efter värme. Självklart funderar jag ju en massa på vad jag ska hitta på och undrar hur framtiden kommer att se ut. Förr när jag blivit arbetslös har jag tagit telefonkatalogen (finns den fortfarande??) och tittat på företagssidorna och ringt runt. Har faktiskt fått några jobb på detta sätt! Min väg in i smyckebranschen gick till på det viset.


   Har kollat in lite gamla foton från när barnen var små. Oliver har i läxa att välja ut några foto på speciella händelser i hans liv från födelse till nu. Oj vad man såg ung ut när Oliver var liten....man har visst blivit äldre...SUCK! Oliver blir 10 år i år, första nollan. Det är stort!


   Väntar och väntar på att få upp en spegel ovanför fuskspisen......! Har hittat en jag vill ha (tror jag, har inte sett den i verkligheten) i en söt liten butik i stan. Har bara sett den på deras hemsida och leveransen har varit försenad hur länge som helst. Den är utlovad till på fredag och nu hoppas jag att det blir så.


                                       Glöm nu inte att ha mig i åtanke vad det gäller jobb!!

                                                  


                    KRAM


                              


  

Av Sylvia - 5 februari 2012 20:46

   Söndag och helgen närmar sig sitt slut. Idag har vi spenderat dagen i HIF's inomhushall på Olympia. Kallt som i ett kylskåp! Fortuna P05 och Melle spelade träningsmatcher mot HIF från 13:30 till 16:30. Melvin lyckade få in ett mål och var såååå nära att få in ytterliggare ett till. Alla killarna kämpade väl och gav inte upp fast än HIF-killarna var strået vassare på alla plan.


   Igår var det kalas för storebror och svägerska i Halmstad. Smörgåstårta och Budapesttårta i mängder slank ner. Kvällen avslutades med melodifestivalens deltävling 1 och glada skratt och tillrop när Sean den 1:e Banan gjorde sitt framträdande. Kvällens bästa låt tyckte jag Loreen framförde och hon har en självklar plats i Globen.


   Det har varit en superkall helg. När vi lämnade Halmstad igår kväll var det -15 grader!! Här nere i Rydebäck har vi haft -13 grader. Snacka om att gå runt och frysa hela tiden. Träningen har dock hållt mig varm. Jag har varit flitig på crosstrainern i veckan som gått. Fem pass uppdelat på 5 dagar av veckans 7. Totalt 3.8 mil har jag avverkat. Än har vågen inte rört sig ur fläcken och idag blev jag så jädrans ledsen och arg när ett par byxor inte gick att knäppa. Men f-n.... jag är igång nu och det ska nog hända något på vågen här framöver. Får väl bara hålla mig ifrån smörgåstårta och lösviktsgodis!


                                                Ha en bra kommande vecka mina vänner!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards