Sylvia

Alla inlägg den 17 november 2015

Av Sylvia - 17 november 2015 21:39


Hej där...

Morgonen började på bästa sätt med ett måndagsmöte fast på en tisdag :)
Vi hann inte igår!

En god frukostbuffé på Redfellas på Mariatorget.

Extra kul att besöka detta ställe eftersom denna lokal tidigare varit min arbetsplats när jag jobbade på Juvel & Design.


Riktigt mysigt!

Tillbaka på jobb blev jag helt plötsligt så vansinnigt trött och det kändes som om pulsen slog hårdare och snabbare än den skulle.
Har känt mig konstigt trött hela dagen. Dags att kolla blodtrycket igen?

Jag har mått förhållandevis bra en tid men själva livet består av ups and downs (för oss alla) och senaste veckan har varit lite extra jobbig.

När livet vacklar står man inte lika stadigt. En vindpust kan få en att tappa fokus.




Det är många tankar som fortfarande snurrar i mitt huvud och många känslor som letar efter en plats att slå sig till ro på.

Min mage (Endometrios) har gjort lite mer ont ett tag och jag oroar mig för att medicinen jag tar kanske inte hjälper fullt ut längre. Ärligt talat hade jag nog inte orkat med den smärtan i magen igen...inte nu.

När man är lite extra känslig som jag är för tillfället, så har jag märkt att jag reagerar kraftigare på orättvisor och på allt hemskt som händer i världen.

Var rädda om er själva och varandra!
Säg snälla saker och säg det ofta :)

Vill bara påminna er om det!
Det är så väldigt lätt att glömma.


Mina hyacinter har börjar öppna sig. Mmm...luktar gott!

Julen närmar sig. Jag är lite rädd för den i år. Känslorna som denna första ensamma jul kommer att bära med sig. Ögonen tåras bara jag tänker på den...så jag slår undan tankarna.

I kväll har jag tagit det lugnt. Jag försöker lyssna på kroppens signaler. Men det är inte så lätt. Det är ju inte så att jag måste vila från intensiva träningspass eller långa stressiga arbetsdagar. Jag måste vila mig fri från min inre stress, sorg och tankar. Men det finns liksom ingen avstängningsknapp. Det är svårt att inte tänka, att inte känna och att inte sakna mina pojkar.

Men jag kämpar på!

För det måste man.

Det finns de som har det mycket värre.


Stor varm kram till alla er som betyder så mycket för mig. Ni vet vilka ni är...

Nu hejar vi fram Sverige till EM!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards