Sylvia

Alla inlägg under juni 2009

Av Sylvia - 30 juni 2009 20:22

  ...får vi tillträde till vårt hus i Rydebäck. Ska bli JÄTTEspännande att få låsa upp och gå in i huset för första gången när det verkligen är vårt.


  Redan på torsdag sätter arbetet igång med att fräscha upp i huset. Inga jätteingrepp med tanke på att det är relativt nytt (-02) men ny färg på väggar och tak och några fondväggar. En dörr ska bytas ut och dessutom flyttas lite på. Några garderober ska rivas ut i vårt sovrum. I köket ska vi byta ut vitvarorna för att de just är vita, vi vill gärna ha rostfritt, sen ska jag äntligen få granit som bänkskiva i köket och på en liten köksö. Går allt som planerat är det inflyttning helgen 11-12:e juli.


Ja, det lär komma lite bilder här på bloggen under arbetets gång!


Hoppas jag kan sova inatt...........

Av Sylvia - 28 juni 2009 15:54

  Underbara svenska sommarkväll när den visar sig från sin bästa sida. Vi fick en vindstilla lagom varm och solig kväll i Svalöv igår hemma hos Thomas, Jenny & Liam. Det var mysigt att träffa Liam igen och gosa lite!


  Tidigare under dagen rensade vi ut det sista på vinden, fick sorterat gamla skolböcker och slängt en hel del. Skönt att få gjort det. Oliver hade en skolkompis på besök, de två och några barn till på gatan hade vattenkrig i vår trädgård, själv försökte jag hitta en plats i solen med så liten risk som möjligt att bli träffad av någons vattenpistol. Kan säga att jag blev träffad av detta iskalla vatten mer än en gång till ungarnas stora glädje. Jonas och Melvin tog en vända till tippen igen, en av många. Härligt att bli av med allt skräp man samlat på sig. Sen blev det korvgrillning till lunch och alla våta barn åt med stor aptit.


  Idag har det varit 5-årskalas hos Ludvig för hela familjen i scoutstugan. Till Olivers stora förtjusning blev det korvgrillning, något han kunnat leva på året om! Men jag håller med, ska man äta korv med bröd så är det så här man ska äta den, grillad över öppen eld och sitta ute i naturen och mumsa.


  Får se nu ikväll om det blir några lådor till ...ska nog ut en stund i solen först innan det är dags att fixa middag.


Ser fram emot veckan som kommer, speciellt då onsdag...!

Av Sylvia - 26 juni 2009 21:19

  Eftersom jag har skrivit dagbok i säkert 20 år tänkte jag att varför inte börja blogga? Även om det inte är riktigt samma sak tänkte jag att det kunde ju vara lite kul!


  Just nu står vi inför en flytt från Bårslöv till Rydebäck. Det pirrar rejält i magen på oss alla. Det känns stort att dra upp lilla familjen. Nedräkningen har börjat...nu är det bara 4 dagar kvar tills vi får nyckeln till vårt nya hem. Vi har väl packat en sådär 50 bananlådor och än är det en del kvar att packa ner. Man har ju samlat på sig en hel del, men det ska bli så kul! Jag har länge längtat efter ett lite mindre hus med öppen planlösning och stora fönster som släpper in mycket ljus, att vi sen har stranden på fem minuters promenadavstånd gör ju inte ont och dessutom en fin lekplats några tiotals meter från vårt hus känns väldigt bra.

   I år är det 10 år sedan vi köpte huset här i Bårslöv och så nätt började bilda vår egna lilla familj. Så visst finns här minnen och det är inte utan att det känns lite sorgligt att flytta även om det mest känns spännande och roligt. Det är nog värst för Oliver som ska lämna sina kompisar och börja ettan i Rydebäck, i en för honom ny skola och med nya klasskamrater.  

   Vi var och hälsade på en hel dag nu för några veckor sedan och nog var det lite tungt första timmen när alla tittade ut honom, han var ju den "nya killen som ska börja till hösten" som fröken berättat om. Men efter första rasten var "isen bruten" och när skoladagen var slut ville han inte följa med mig hem och redan hade han funnit sig en ny kompis, Albin, som av ren slump visar sig bo granne med oss!! Underbart!


  Ni kommer att få följa oss här på bloggen och ni lär få läsa om allt som händer i vår familj, intressant eller inte...tja det lär vi få se!


Oliver på Fortuna Strand

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards