Sylvia

Alla inlägg under december 2013

Av Sylvia - 31 december 2013 14:26

Året börjar lida mot sitt slut och framför oss har vi ett helt nytt och orört år. Känns alltid lite pirrigt tycker jag.

Jag hoppas nu ni får en fantastisk kväll och att ni är rädda om varandra.

Tack till alla er som läser bloggen!


STOR KRAM TILL ER ALLA!

Av Sylvia - 30 december 2013 23:26

Idag har jag tagit det väldigt lugnt. Tror kroppen sa ifrån efter att ha mått lite sämre en tid, så då får man lyssna. Känt mig skagig, konstig stickande känsla i huvudet, frusen och väldigt, väldigt trött. Absolut noll energi.

Jonas har jobbat idag och barnen har varit hos kompisar. Men först sov de till 10:20! Snacka om jullov.

Jag trotsade yrseln och körde och handlade inför imorgon. Tog dock en kvart innan jag kunde fokusera på vad jag skulle handla. Hatar den känslan i huvudet. Kom hem med nästan allt jag skulle, hade dock fått med mig två fpk hushållspapper och inget toapapper. Skulle ju varit en av varje!

Så här ser huvudingredienserna ut till morgondagens varmrätt.

Gosat med min lurviga prinsessa. Den blicken sänder så mycket kärlek och den är ömsesidig.

Vi har spenderat eftermiddagen och kvällen i soffan, Chilla och jag. Måste säga att jag är spänd för hur hon ska ta tolvslaget imorgon. Än så länge har vi inte märkt av så mycket smällande här omkring. Hatar nyårsraketer och har alltid tyckt illa om dem. Nu känner jag ännu mer avsky. Försöker få mina killar till att vilja avstå från smällare imorgon, men jag har inte nått fram. Jag röstar för ett förbud för allmänhetens smällande och ett införande av ett mer organiserat nyårsraketarrangemang...puh...långt ord! För visst är det vackert med de där riktigt fina raketerna.

Av Sylvia - 29 december 2013 18:30

Efter gårdagens sammandrabbning förklarar jag härmed att julen 2013 är slut!

Mina bröder med familjer samt våra föräldrar firade jul...och jo...tomten kom en gång till!


Idag har vi spenderat hela morgonen, dagen och kvällen på fotbollscuper. Ett 12-timmarspass som nu börjar lida mot sitt slut. Är minst lika trött som Oliver (som spelat i Hbg-mästerskapen) och Melvin (som spelat Landora julcup i Landskrona). Sitter just nu och väntar på sista matchen och prisutdelning.

Lite gott får man ju ha som fullblodig fotbollsmamma!!

Av Sylvia - 27 december 2013 23:15

Sovmorgon!!! Alla i denna familjen har lärt sig gilla sovmorgon. Till och med Chilla. Idag vaknade vi kl 09:40!
I och för sig kommer vi ju isäng senare nu när vi är lediga. Melvin och Oliver somnade i Melvins säng igår och sov gott fram till fem i morse. Oliver gick då in och la sig i sin säng och somnade om.




Jag och Jonas har uträttat lite nyttoärenden idag. Killarna var hemma och passade Chilla. Det blev ett besök på Ikea för att köpa två skåp och en bänkskiva till tvättstugan. Nu jädrar ska det bli ordning på alla fotbollsstrumpor och diverse andra idrottskläder.

Vi firar julafton nr 2 imorgon och därför behövde vi handla lite julmat. Så det blev ett snabbt stopp på Ica maxi.

Jonas gjorde sedan en strålande insatts med att montera skåpen. Denna gången var alla skruvar med och alla håll borrade. Inga svordomar och inga vredesutbrott. Helt klart blev det inte eftersom vi behöver såga i det ena skåpet för att få det på plats. Därmed väntar vi också med att skruva på ben och dörrar. Men bra kommer det att bli.


Hittade en bordsjulgran på fyndavdelningen på Ikea för halva priset. Jättesöt! Köpte fina band på Flower Team som jag gjorde små rosetter i granen av. I vårt förråd hittade jag en korg som passade perfekt att ha granen i. Älskar sådana fynd som blir så bra på plats!

[Bild]


Sov gott och imorgon är det jul igen!

Av Sylvia - 26 december 2013 21:33

Dagen började med träning för Oliver och Jonas. Melvin som sovit hos Wilmer, åt frukost där. Jag och min lurviga prinsessa tog en lång härlig promenad.


Eftermiddagen spenderade vi hos Jonas moster och morbror i Häljarp. Mer julmat och onyttigheter.


Oliver var trött och slumrade med Chilla en stund. Mysigt att få kunna göra det bara sådär. Det hör också julen till.


Lillebror var piggare och passade på att snapsa (med julmust)! Det hör ju också till julen.


Ha en skön kväll!

Av Sylvia - 25 december 2013 17:31

God fortsättning på er. Hoppas ni hade en fin julafton igår.

Själv är jag så splittrad över det här med julen. Jag älskar att själv få julklappar men framför allt att se barnens glädje. Men på något vis blir jag illa till mods av hetsen kring dessa julklappar. Det blir viktigare med en summa än en tanke bakom julklappen. Är såklart tacksam för att överhuvudtaget kunna få och kunna ge julklappar. Men jag vill inte tappa fokus.

Den julklapp som berörde mig djupast igår var Olivers julklapp till Melvin. På något vis symboliserade den tanken med julen. Det var en julklapp från hjärtat! Oliver vet att Melvin är glad för gosedjur. Han hade valt ut en nalle på "Build a bear", spelade in "Jag älskar dig" med sin röst och valde ett dunkande hjärta. Melvin hejar på Manchester United och därför fick nallen den fotbollsdressen och en fotboll också. Det blev en ganska dyr julklapp för en 11-årings plånbok men han var bestämd i sitt beslut.

Melvin blev precis så glad som jag hoppats på. Till och med lite rörd. Olivers leende när han såg Melvins glädje var obetalbar. Kanske kändes det extra bra för mig att se detta ömhetsbevis dem emellan eftersom de mest bråkar annars.


Utöver nallen fick Melvin en saccosäck utformad som en sko, snowkick, träningskläder, en bokhylla, sällskapsspel och lite annat smått och gott.

Oliver hade önskat sig ett par hörlurar från Beats by dr Dre. Något lite till fick han, typ en fotbollsbok, fotbollsalmanacka, men hörlurarna var så pass dyra att de var från oss alla. Melvin hade köpt en Christiano Ronaldo fotboll till honom.

Mina julklappar! 


    

Jonas julklappar!

 

Nästa år vill jag fira jul på en strand i Thailand med julklappar inköpta från någon lokal marknad! Någon som vill hänga med?

Av Sylvia - 24 december 2013 16:14

Av Sylvia - 23 december 2013 21:49

Jaha...enligt almanackan är det lillejulafton idag och det innebär alltså att det är JULAFTON imorgon!

Det har mest känts som en vanlig dag idag. Jonas har jobbat och jag har städat, tvättat och fyllt på kylskåpet.

Vilken tur att vi blev bjudna på en mysig julfika hos Familjen J Lilja. En skön stund så där på eftermiddagen. Jag och MellePelle blev bjudna på lussebullar och fyllda mandelmusslor. Melvin och Melker bytte julklappar och Doris bytte med Chilla.

Ikväll har jag griljerat julskinkan och gjort långkål (för när man tillagar grönkål blir det långkål - det har Ernst lärt mig). Slagit in fler julklappar och fixat middag.




Nu sitter vi framför TV:n och spelar Bingolotto. Jag och Melvin var rysligt nära att vinna vars en bil....


Ha en skön lillejulafton!

Kram

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards