Sylvia

Alla inlägg under juni 2013

Av Sylvia - 30 juni 2013 23:18

Lämnade Solviks camping i strålande sol vid lunchtid. Körde in till den oerhört charmiga gamla fiskebyn Smögen. Ett av Sveriges mest besökta turistmål under sommaren. Vi strosade runt och köpte lite smått och gott i de söta små butikerna längs bryggan. Ett stort plus var att man fick ta med Chilla in i alla butikerna. Vi tog en fila innan hemfärden började. Jag och J tog vars en baguette med smögenröra och barnen åt glass.

Det är skönt att vara hemma och underbart att kunna röra sig utan att krocka. Men vi vill verkligen åka tillbaka, gärna redan till nästa sommar.

Vi har tvättat och packat upp hela kvällen. Duschat barn och hund! Det var också dags att se till Olivers knä och lätta på bandagen. Svullnade har lagt sig så nu hoppas vi bara att såren läker fint inför vår Spanienresa.

Jag är så trött så jag mår illa och imorgon väntar en tuff dag med många tillträden. Trots att vi precis är hemkomna från en minisemester längtar jag väldigt mycket efter mer och ser fram emot mina fyra veckor i sommar.

Godnatt!

Ajajaj.....

Av Sylvia - 30 juni 2013 00:47

Oj...vad tiden går fort när man har kul. För kul har vi verkligen haft trots olyckor och regn. Vi har trots mycket regn fått uppehåll på kvällarna så att vi kunnat duka upp långbord och umgåtts alla tillsammans. Fortuna P02 med familjer är ett fantastiskt gäng. Alla sjöng också för mig och min kommande 40-årsdag en av kvällarna. Det värmde!

Efter ett besök på vårdcentralen i Kungshamn med Oliver igår, slutade med röntgen på Uddevalla lasarett. Som tur var hade knäet klarat sig utan skelettskador. Dock inget mer spel i cupen för Oliver men vi får vara glada för att det inte gick värre. Fallet kunde slutat i katastrof!

Solviks camping är verkligen fint och barnen har älskat det. Fortuna P02 spelade sin sista match idag i åttondelsfinal i A-slutspelet och förlorade. Ikväll åkte vi alla (ca 30 st) in till Smögen och åt på restaurang. En perfekt avslutning på minisemestern. Sen blev det "efterfest" på campingen. Tack alla för ikväll!

Av Sylvia - 28 juni 2013 10:23

Sedan onsdagskväll är vi nu på Solviks camping i vår lilla tändsticksask till stuga! Här finns allt vi behöver i stugan, allt utom mer plats! Varje rörelse får planeras så vi inte trampar på varandra. Vädret är minst sagt varierande. Men igår kväll fick vi en chansen att duka upp långbord och grilla till alla. En kanonkväll med dessa fantastiska barn och föräldrar som en enda stor familj.

Allt kunde vara hur bra som helst.....OM det inte vore för vår kära lille Oliver. Solviks camping ligger mitt ute i den klippiga Bohuslänska skärgården. Här finns klippor att klättra på överallt. Alla barnen hoppade runt och lekte igår på dessa klippor. Även om jag innerst inne tänkte att "är det någon som kommer att skada sig, så är det Oliver!" Mycket riktigt....

Han hade hoppat från en två meter hög klippbrant, tvekat i sista sekund och vrider sig på något vis så att han landar på vänster sida. Slår sitt knä riktigt illa med bl.a ett gapande jack, ett mindre jack i huvudet, rejäla skrapmärken på överarmen och underkäken och mörbulltad i hela kroppen. Kompisarna kom springande med andan i halsen och kallade på hjälp. Med blodet rinnande längs benet, skärrad och vit i huvudet fick vi hem honom till stugan. Full uppståndelse men tillsist fick vi tag på en av mammorna i gänget som är sjuksköterska. Såren rengjordes och och tejpades ihop. Idag blir det besök hos läkare för att konstatera hur illa det är inuti knäet.

Tyvärr var detta inte den enda olyckan igår! Vår bästa supportermamma halkade i det våta gräset och föll så illa att hon bröt benet på två ställen......! Det blev operation igår kväll på Uddevala lasarett.

Av Sylvia - 26 juni 2013 18:36

Efter drygt tre timmar i bilen med värsta trafikrusningen genom Göteborg har vi kört över Uddevallabron. Kungshamn och Smögen närmar sig. Regnet vräker ner och det är bara 13 grader ute.

Jag har använt tiden i bilen till att googla presentönskningar. Melvin och Chilla sover. Bacon och stekta ägg mackorna är uppätna och kaffet slut. Vi får se om vi hinner se något av första matchen som börjar 19:50. Oliver har åkt med Fredrik och hans lillebror och pappa tidigare idag.

Nu lite presentfunderingar...

Av Sylvia - 26 juni 2013 06:54

Sitter här i soffan och får inte somna om. Jag hade ställt klockan på sju, men Chilla ville annorlunda! Hon vaknade sex och vägrar somna om. Efter att ha gnagt på min hand i en halvtimme gick hon över till att försöka packa upp våra öppna resväskor på golvet. Jag gav upp och gick upp! Sitter som sagt här i soffan i ett för övrigt tyst hus. Alla slumrar sött, Melvin, Melker, Linus, Oliver och J.

Jag ska jobba som vanligt och blir hämtad på jobb klockan tre. Sen blir det Kalles Kaviar cup i Smögen för hela slanten. Men vädret ska såklart inte bli särskilt bra, och ja jag är bitter för det. Jag är ingen campingmänniska, även om vi som tur är ska bo i en stuga. Stugan är 15 kvm stor och det är inte stort. Några i laget är redan på plats och har bekräftat mina farhågor. Det kan dock bli väldigt kul ändå eftersom vi ska omge oss med riktigt trevliga människor. Och vädergudarna bjuder ju ständigt på överraskningar så det kanske blir sol iallafall.....

Chilla fick sin andra vaccination igår och tog det hela med ro. Jag bad dem kolla hennes öron också eftersom hon fnattat sig så några dagar. Det visade sig att hon har öroninflammation! Så nu ska vi droppa medicin i öronen i tio dagar, vilket inte är helt enkelt!

Av Sylvia - 24 juni 2013 23:20

Ikväll har jag haft några underbara avkopplande timmar med gamla kollegor från förr - IMSE (Ingrid, Mimmi, Sylvia, Emma). Fantastiskt god libanesisk mat bjöd Mimmi på i sin mysiga "Mimmilägenhet" i Lund. Kvällen bjöd på soligt väder så vi intog allt det goda på hennes lummiga balkong med kvällssol. Chilla fick såklart följa med och var som vanligt en duktig tjej.

Nu ligger grannens hus ute till försäljning. Trist nog eftersom vi gärna sett att de bodde kvar. Vi hoppas iallafall på att vi får lika goda grannar...med näsan i lagom hållning och fötterna på jorden. Kolla in länken:

http://www.erasweden.com/kontor/helsingborg/bostad/202114

Av Sylvia - 23 juni 2013 15:29

Idag tar veckans festligheter ut sin rätt! Är så trött och sliten och huvudvärken vill inte ge med sig. Det var jobbevent i tisdags, 18-årsfest i torsdags, midsommarfirande i fredags och familjemys med Lilja igår. Allt har varit jättetrevligt. Idag blir det återhämtning.

Just nu är det bara jag, Chilla och Wilma som är hemma. Oliver och Fredde är på bio, Melvin är hos Melker och J tränar. Sitter och drömmer om ett trädgårsprojekt som jag vill göra. Inget som blir i år men kanske nästa!

Avskärmningspartierna har vi redan, trädäck kan man lägga på befintliga plattor, bort med vår träbänk och inköp av en loungegrupp i konstrotting. I trädäcket önskar jag några infällda spotlights som lyser fint under sommarkvällarna. Jag har hela bilden klar för mig! Typ som bilden ovan.

Av Sylvia - 22 juni 2013 11:18

Hoppas ni alla hade en glad midsommar igår. Trots SMHI's prognos och varningar, hade vi sol i Asmundtorp i alla fall. Först vid halv tio kom det en skur men vi satt ute under tak tills det var dags att åka hem. En supermysig och trevlig midsommarafton hos familjen Andersson, tack för igår!


.....för vissa blev det en lååång kväll och de somnade sött mitt i ett samtal. Passande nog mitt i avdukningen...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards