Sylvia

Alla inlägg den 19 december 2012

Av Sylvia - 19 december 2012 18:36

Det känns så hemtrevligt att komma hem till någon när det luktar gott från köket. Speciellt nu i juletider då man bakar mer och med lite kryddigare ingredienser.

Jag ställde mig och bakade julbröd när jag kom hem från jobb idag. Ställde in dem i ugnen och gick och hämtade Melvin hos en kompis några gator bort. När vi kom tillbaka hem möttes vi av den underbara doften av kryddnejlika, ingefära och kanel. Mmmm...det kändes välkomnande. Bröden är till julafton och jag ser fram emot att smaka! Gärna med julskinka och senap....

Jag följde med en kollega till systemet idag. Han skulle köpa julklapp och jag passade på att kollade in alla fina flaskor. Såg en bubbelgumrosa champagneflaska som var helt urläcker. Tänkte att det hade varit en fin gåva. Antingen till nyår eller till en födelsedag! Ska jag försöka komma ihåg!

Jag har tappat julgnistan lite och det beror nog på att jag tyvärr kommer att bli arbetslös den siste januari. Jag var så glad över att få vara med från start när LA kontoret öppnades. Äntligen vid 39 års ålder skulle jag få min riktigt egna arbetsplats. Ett kul och varierande jobb med kanon arbetstider och trevliga människor runt omkring. Inget vikariat utan mitt jobb! Kontoret i LA ska stängas och jag vet i dagsläget inte vad som kommer att hända. Supertrist!

Men allt har en mening eller hur?

"Sometimes in the winds of change we find our true direction."

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards