Sylvia

Alla inlägg den 18 december 2012

Av Sylvia - 18 december 2012 20:59

All snö är i princip borta, kvar ligger bara fula smutsiga snövallar lite här och där. Någon vit jul i Skåne lär det ju inte bli. Den snö och vinterkyla som kom, kom en vecka för tidigt. Lite snopet!

Idag har jag påbörjat julklappsinslagningen. Jag tillhör dem som tackar nej när butikerna erbjuder inslagning. Fast...i vissa butiker där de verkligen anstränger sig med att göra fina paket är det ok. Jag har ju själv stått i smyckesbutik i många år och älskade slå in små fina paket. Att få en vackert inslagen paket är en del av lyckan. Älskar det själv... Tyvärr inget som avtagit med åldern!

Zimba och Wilma, våra två Birmakatter gillar också julen. Favoritplatsen är under granen men ännu har dem inte vält den. Att slå in paket med fina presentsnören tilltalade Wilma, som hjälpte till så gott hon kunde. Zimba låg på favoritplatsen och hade full koll på oss.

Jaha... Våra julkort är nu postade och jag hoppas de kommer fram i tid. Jag kunde inte komma på någon annan lösning med dem, trots att det började spritta i scrapbooking-nerven! Jag klippte och hade mig lite i ett, men insåg att jag inte hade material eller tid. Så ni, kära släkt och vänner, det är Oliver till vänster och Melvin till höger på julkortet ni snart håller i er hand!

5 dagar kvar.....

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards