Sylvia

Alla inlägg den 15 december 2012

Av Sylvia - 15 december 2012 21:05

.....kommer ni ihåg att jag kände mig låg hela dagen igår? På kvällen späddes denna känsla på då vi plötsligt hör ett forsande ljud från köket! Diskmaskinen var igång och vattnet forsade ut från nedre delen av luckan. Det bara välde ut vatten! Vi stängde av vattnet och diskmaskinen och började torka. Blev så jädra ledsen då vi precis blivit färdiga med köket. Sockeln är specialbeställd och var väldigt dyr. Vi visste inte hur vi skulle få av den. Nu fanns det stor risk att den skulle suga upp vatten och bli fördärvad. Som sagt gårdagen var ingen bra dag!


Idag lyckades vi få bort sockeln och som tur var hade den klarat sig. Diskmaskinen däremot mår uppenbarligen inte som den ska och jag hoppas vi kan få den fixad före jul. Inte så kul att diska sjutton personers disk en julafton! Å andra sidan har vi ju sjutton personer som kan diska och torka! Det får lösa sig!


Vi har inhandlat årets två granar idag (i ösregn tyvärr).En till varje våning. Barnen fick klä sin där uppe och jag den på nedanvåningen. Nu är det riktigt jul i huset. Förra året välte katterna granen två gånger! Ska bli spännande att se hur det blir i år.


Melker och Doris kom lagom till eftermiddagsfikan. Det var härligt att få ge Melker en bamsekram efter hans otursdag igår. Han blev knuffad i pulkabacken med huvudet före och bet igenom sin överläpp. Fem stygn och en hemsk bedövningsspruta blev resultatet. Stackars kille! Mysigt var det att ha dem här och extra mysigt att få ha en go liten tjej i huset.


Nu ska jag mysa vidare i soffan med mina grabbar. Ha en fortsatt skön lördag!


Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards