Sylvia

Alla inlägg den 2 december 2012

Av Sylvia - 2 december 2012 22:48

Som traditionen bjuder var det glöggmys med vännerna hemma hos oss på 1:a advent. Detta året blev vi 10 vuxna och 9 barn. Helt fantastiskt att snön föll idag också och att den får ligga kvar. Barnen sprang ut och in och lekte i snön medan vi vuxna höll oss inne i värmen.

Förutom glögg så bestod menyn av en massa julgott. Pepparkakor, pepparkaksgrissini med ädelostdipp, godis, tomteskum, mintkyssar, saffranskaka, pepparkaks cupcakes, juläpple, clementiner och lussebullar som familjen Lilja hade bakat. För de som var lite hungriga fanns det grovt bröd, köttbullar, kalvsylta och rödbetssallad.

Jag kan varmt rekommendera årets julglögg med smak av ingefära.

Tack för sällskapet idag sköna vänner. Imorgon är det 21 dagar kvar till julafton.

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards