Sylvia

Alla inlägg den 29 december 2016

Av Sylvia - 29 december 2016 21:16


Hej där...

Det märks på tåget och i stan att det är lov och semestertider. Det är nästan tomt på tågvagnarna och i stan uteblir den vanliga morgonrusningen.


Är ni mellandagslediga eller jobbar ni?

Idag har jag jobbat på för fullt igen sedan julledigheten. Målningen av kontoret fortsatte idag men nu har vi överlåtit finliret till en expert. Det kommer bli så himla fint.

Jag skyndade hem från jobb för att ta tag i min egen målning. Egentligen skulle jag vänta till imorgon så att jag kunde måla i dagsljus. Men jag är ju JAG....hopplöst otålig och när jag har fått något för mig....ja då är det ju dumt att vänta!!! Och nu bor jag ju själv och bestämmer själv...så det var bara att göra som jag ville, hoppa i målarkläderna och greppa målarpenseln och starta projekt TV-vägg!




Först tejpade jag maskeringstejp som en ram längs väggkanterna. Tände så många lampor som jag kunde hitta för att få ljus men tillsist fick jag måla med ena handen och lysa med mobilens ficklampa med den andra!


Lady Minerals kalkfärg - KRYDDOR var namnet på färgen.


Tänkte inte precis på kryddor utan mer på nutella så fort jag hällde upp färgen i tråget....så passande för mig som är galen i nutella och nästan ALL choklad som finns. Klart jag ska ha en chokladvägg!


Första strykningen håller på att torka här...
Jag följde instruktionerna som jag fått av målarhandeln (nästan). Det skulle gå fyra timmar mellan strykning ett och två men jag kunde bara hia mig två timmar...sen gick jag loss igen! Tror egentligen att man bara kunde öst på som bara den och nöjt sig med en strykning.


Ingen bra bild nu ikväll när det är mörkt ute och färgen inte riktigt torkat men en liten titt måste ni ju få. Har lite planer på vad som ska pryda väggen...typ glasvaser som hänger. Klurar lite till på det :)


Nu när juldagarna är över och vi närmar oss slutet på 2016 så börjar det klia i fingrarna på mig! Jag vill få bort julpyntet och julgranen och in med fräscha tulpaner och gröna krispiga växter. Får väl lov att vänta till efter nyårsafton iallafall.

Vad ska ni göra på nyårsafton?
Blir det stor fest, parmiddag eller kanske rent av bara en stilla middag får två?

Hoppas ni har något kul på G iallafall.

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards