Sylvia

Alla inlägg den 3 december 2015

Av Sylvia - 3 december 2015 18:14


Hej där...

Tidigt inlägg ikväll för idag är jag så trött att jag tror att jag ska lägga mig snart!

Eller ja...kanske inte ändå!!

Mörka november.

Hur ska man överleva?




Chilla infaller och säger att jag ska tillägga att det är inte bara mörkt...det är också H E M S K T blött om tassarna!

Hon vill helst inte gå ut alls.




Så här ser pappas hus ut. Bara några balkonger sidan om hans. Stormen Gorm tog en del av grannfastighetens tak (stomme och allt) som flög in i pappas hus. Delar av taket blåste sedan över huset och landade på pappas innergård!

Ingen människa kom till skada! Tack gode gud!

Men minuterna innan detta tak kom flygande var pappa och hans granne ute på sina balkonger och räddade delar av sina balkongskydd från att flyga in i deras fönster.

Jag blir alldeles matt av att tänka på om taket hade flugit av några minuter tidigare och typ 30 meter åt andra hållet...då hade pappa varit i vägen!

Usch hemska tanke.

Nu är det tydligen en ny storm påväg, Helga. Må hon bli mildare i sina smekningar!

På min hylla!

Efter jobb gick jag till Hemköp för att handla lite. Framför mig i kassakön står min gamla granne. En dam som bor i huset sidan om vårt på Vässarögatan. Vi pratade aldrig så jättemycket med varandra. Mest artighetsfraser, men ändå.

Hon tog mig i armen och sa "Vi saknar dig." Jag visste inte att hon visste eller kanske bara anat men mina ögon tårades för jag blev så rörd av att hon sa som hon gjorde. Vi utbytte inte så många ord mer än så. Jag var tacksam för regnet som fuktade mitt ansikte och mörkret när jag gick hemåt.

Det gör fortfarande ont.


Ska ni se "Jul med Ernst" ikväll? Alla "riktiga" karlars stora fasa ;)

Jag ska...

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards