Sylvia

Direktlänk till inlägg 17 maj 2018

De små detaljerna!

Av Sylvia - 17 maj 2018 16:30


Hej där...


Vilken skillnad det är på hur snabbt tiden går när man har ett pågående projekt.

Denna veckan har rusat iväg och jag kan tacka min uteplats för det.

Den är nog ganska klar nu. Måste bara köra bort påsarna med rötter och jord.


  


I måndags och i tisdags kom jag hem sent från jobb och kände mig väldigt trött och sliten i kroppen efter helgens kroppsarbete. Därför valde jag att bara softa på balkongen och googla inspirationsbilder.


Mitt besök i lördags på Enkla Ting resulterade i ett köp av tre glasbubblor (som jag berättade om) och nu har jag arrangerat ett litet vattenbad på balkongen med dessa. Fatet är säkert minst tio år gammalt och ljustaken har också en hel del år på nacken.



Mysigt att det äntligen är säsong för balkonghäng igen. Det har blivit långa kvällar här ute denna veckan, Det är verkligen som ett extra rum på sommarhalvåret.


Med en filt och tända ljus när skymningen faller så går det alldeles utmärkt att sitta här trots att solen gått ner.



   


Jag har fått hit zinkbaljan från huset och igår körde jag en sväng till både Plantagen och Blomsterlandet. Inga stora saker men en påse jord och två växter med rosa blommor samt en vattenväxt blev inköpta. Snacka om bra tajming att Blomsterlandet öppnade precis nu när jag skulle fixa. Synd bara att de inte har vattenväxter! Ingrid som har en fantastisk trädgård med massor av växter grävde upp en Hosta till mig som jag också körde inom och hämtade igår.


 


      


Hittade en ljusinstallation som drivs via solceller på Clas Ohlson. Tyckte det blev bra!

Ska bara känna mig fram på placeringen av bollarna innan jag gömmer sladden bland stenarna.


 


En lite grynig kvällsbild från sista kissrundan med Chilla igår men såhär ser de ut när bollarna tänds i skymningen.


Nu ikväll ska jag fixa inomhus. Jag måste röja lite och städa över, fylla på kylen och göra det allmänt fint här hemma eftersom killarna kommer imorgon.


Mys, fotboll och soligt väder står på agendan!

Inte illa något av det.


  


Kram

S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards