Sylvia

Alla inlägg den 7 november 2016

Av Sylvia - 7 november 2016 20:49


Go'kväll...

Det här gänget spelade sin premiärmatch i vintercupen igår. Det speciella med den matchen var att de i vintercupen i den åldern övergår till att spela med elva man och över heeela stora fotbollsplanen med de stooooora målen!
  


Det gjorde dem med bravur och det såg ut som om de inte hade gjort något annat. Superduktiga killar som vann med 5-0 (Melle satte två av dem).

Brrr...för oss vid sidlinjen var det kallt och rått och det tog sin lilla tid att få upp värmen igen!


Den här lilla ludna saken blev lite "misshandlad" av mig igårkväll och jag kände mig som världens sämsta matte :(
  
Jag skulle klippa klorna på henne, vilket jag gjort många gånger nu, men igår sket det sig! Jag kom för långt in och klippte henne i pulpan. Hon skrek till och det började blöda som bara den...länge. Usch och fy! Så hemskt!


Jag lindade in hennes lilla tass med blodstillande vadd och självhäftande gasbinda. När vi en stund senare var tvungna att gå kvällsrundan började det blöda igen och vi fick göra om proceduren.

La mig med tungt hjärta!

I morse så hittade jag henne utan bandage (såklart) i soffan och hon hade tvättat sin lilla tass och det såg faktiskt fint ut. Tyvärr har jag nu blod på filtar, på mattan under soffbordet och till och med på min jacka!

Idag efter jobb körde jag med henne till djuraffären och fick hjälp med resterande klor. Vågade helt enkelt inte klippa vidare själv. Tänkte att det var lika bra att göra det direkt så Chilla fick färskt i minnet att det kan gå bra. Klorna måste ju klippas! Tjejen som klippte klorna tröstade mig och sa att det är lätt hänt med svarta klor där man inte ser pulpan. Det är bara att ge sig på det igen sa hon...puh! Hon tipsade om något blodstillande pulver.

Nästa gång kanske!

Chilla var jätteduktig och sa inte ett ljud. Hon försökte dra till sig tassarna i början men insåg att det inte var lönt.

Min duktiga tjej!
Söt som få!

Nu till något annat...


Det här minna vänner, det är några ledtrådar till vad som ska serveras på lördag.

Kan ni klura ut vad det blir?

Tjejfesten närmar sig och det mesta av det som stod på handlingslistan blev inhandlat igår. Skönt! Vill inte fixa med det nu i veckan när barnen är här hos mig.

Idag har skolan dragit igång efter höstlovet och vi hoppade upp ur sängen imorse...alla tre....NOT :)

Ikväll kommer vi somna gott!

Hoppas ni också har en mysig måndag.

Kram
S



Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards