Sylvia

Alla inlägg den 9 november 2016

Av Sylvia - 9 november 2016 21:10


Imorse vaknade vi upp till ett vinterlandskap och till nyheten om att Donald Trump är USA's nya president.


Det är helt ok med vinterlandskap men att en rasistisk, kvinnoförtryckande mansgris ska besitta en av världens viktigaste poster gör mig rädd.

En man som tycker att kvinnor som gör abort bör straffas, som uttalar sig sexistisk och kvinnoförnedrande. En man som vill bygga murar och införa extrema kontroller för invandrare för att han inte vill släppa in folk som inte tycker och tänker som en "amerikan". En man som vill samarbeta med Putin i Ryssland.

Donald Trump är president i USA vare sig vi tycker det är sjukt eller inte.

Skämtet som blev allvar!


Barnen frågade i morse när TV4 rapporterade de senaste nyheterna...vad kommer att hända nu?

Bra fråga faktiskt!


Titta så fin bakelse :)
En kastanj gjord i marsipan och choklad med en gudomlig chokladkräm under det tjocka hårda chokladskalet. Sådana små bakverk fick vi på jobb igår.

När jag kom hem igår gav jag mig på ett eget bakverk. Nämligen desserten till lördagens tjejmiddag.

Melvin tränade och Oliver var på konfirmandträff så jag passade på att baka.


Det är alltså ett nytt recept och vi får hålla tummarna för att det smakar lika gott som det ser ut!!

Mat i all ära men det jag tycker ska bli roligast att sätta tänderna i inför lördagen är dukningen.

Det har jag alltid tyckt!

Piffet och pyntet. Som alltid :)

Inte för att det på något vis är några avancerade saker det handlar om. Alltså inga isskulpturer eller enorma blomsterarrangemang. Det kommer faktiskt vara ganska enkelt och avklarat på en kvart.

Höststämning med en liten touch av decemberfeeling...haha..där fick jag till det!


Vet ni vad...igår fick jag ett jätteroligt sms.

Paret som flyttade in i min 3:a på Svartögatan väntade då sitt första barn. De var så supergulliga och trevliga och det kändes verkligen bra att de skulle ta över den lägenhet som varit min under en väldigt kort men speciell tid i mitt liv.

Nu har de fått en liten prinsessa, en liten Lily. Jag fick en bild på sötnosen i sms:et och en inbjudan till bebismys och kaffefika.

Så himla gulligt av dem och självklart vill jag hälsa på.

Nu är "Bonde söker fru" slut (bloggar i pauserna) och jag ska krypa ner sidan om min gosemelle en stund. Så länge man får vara nära vill jag vara det. Ni kan ju själv räkna ut varför jag kryper ner hos Melle och inte hos tonåringen...haha!!!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards