Sylvia

Alla inlägg den 1 november 2016

Av Sylvia - 1 november 2016 20:49


Hej där...

November är äntligen här...eller?

Jag har inte längtat efter november men rent jobbmässigt så känns det skönt. Hela oktober har varit en stressig månad, det har känts som om jag fått kämpa för att komma ifatt mina sju dagars sjukfrånvaro. Det har naturligtvis inte bara varit på grund av frånvaron utan en massa olika omständigheter har gjort att det hela tiden känts som om jag tagit ett steg framåt och två bak.

Men allt klaffade dessa tre tillträdesdagar som jag lägger bakom mig.

Hoppas november blir bättre!




Så är det alltså november, klockan är omställd till vintertid och MöRKRET lamslår mig.

Jag mår verkligen inte bra av att det blir så fort mörkt på eftermiddagarna. Jag vill liksom gå och lägga mig klockan fem!!

Tänk om man vore hund...


Chilla she knows how to do it...


Saknar mina killar men njuter samtidigt av att få hämta krafter. Av att bara få vara Sylvia.


Bildresultat för julgirlang

53 dagar...
...till julafton!

Julen är ett orosmoment i år igen.

Hela förra året hade jag killarna helger i udda veckor. Så julen 2015 blev därav inte min. Jag lämnade dem julafton vid lunch och var ensam hela julen och alla jobbiga mellandagar.

För att liksom "överleva" tanken så kikade jag redan då ett år framåt. Jag tänkte att det skulle bli min helg udda veckor detta året också...

Men förra året hade 53 veckor. Det vill säga TVÅ udda veckor på rad (v53 och v1), så utan att tänka så mycket på det blev min helg med barnen helt plötsligt på jämna veckor. Det har funkat hur bra som helst....tills för några veckor sedan då julen kom på tal igen och jag upptäckte att jag inte alls kommer att ha barnen över julen och mellandagarna.

Behöver jag säga vilken känslostorm det blev....

Julen blir min ändå...det innebär den 23-25/12 och halva 26/12 sen blir jag ensam alla mellandagarna igen. Min hjärna har verkligen behövt bearbeta och vänja sig vid tanken.

Ångest!!!!


Just nu funderar jag fram och tillbaka, upp och ner, hit och dit!

Mina tankar kretsar kring samma ämne som förra året...fly landet!

Sedan mamma gick bort för snart 2,5 år sedan har livet verkligen testat mig. Jag skulle både behöva och vilja komma bort från allt ett tag...men...

Billigt?

Nopp!

Suck.

Jag får fortsätta att fundera och klura.


Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards