Sylvia

Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av Sylvia - 17 oktober 2013 21:47

Hallå hej....Nu tänkte jag skriva lite här igen! Arbetsveckan är snart slut och jag är så splittrad över det faktum att tiden rinner iväg. Varje vecka är ju mer eller mindre stressig men jag tycker dagarna ser likadana ut. Jobba, hämta barn, läsa läxa, skjutsa fram och tillbaka till kompisar och träningar, laga mat, förbereda morgondagens kläder och gympaväskor, lägga barn och sen är kvällen slut! Dag ut och dag in. Är det så det ska vara?

Igår hade Oliver MA-prov och var trött när han kom hem...vad är då bättre än att slänga sig på golvet och gosa med Chilla?


Lalle kom till oss igår och åt biffstroganoff och ris. Jonas kom hem tidigare än vi trott och kunde vara med och äta. Jag och Lalle körde till Plantagen efter maten och köpte lite höstblommor och ljuslyktor till hans uteplats. Sen åt vi den smarrigaste chokladkaka jag gjort (rester sen i lördags som jag fryst in) med grädde och vindruvor. Vi pratade om höstens alla kalas och jag passade på att bjuda in Lalle, Elias och Alvin på "Pimpa Pumpa" strax före halloween.


Lillebrors lilla fot!!


Har läst läxor med båda killarna samtidigt idag....gick inte helt smärtfritt! Men vad ska man göra? Melvin har sin läxa till på måndag vilket räddar oss denna gången då vi inte kunde göra allt klart. Försöker annars undvika att göra läxor på helgen. Oliver hade sitt SO-prov sen förra veckan med hem för påskrift idag. Ett kartprov på hela Norden och han hade alla rätt. Kul!



Räk- och pastasallad till kvällsmat!

Jag har köpt en ny höst- och vinterjacka idag som funkar till jobb. En svart kappa, lite som en trenchcoat men längre och fodrad med vaxad yta. Min gamla som egentligen hade "gjort sitt" redan förra vintern kasserade jag när vårjackorna togs fram tidigare i år. Idag var det väldigt rått och kallt att gå ut med Chilla på lunchen i en tunn trenchcoat så det var dags för en varmare jacka.

Jonas är hemma nu och jag tror att jag ska gå och lägga mig. Trist men sant...slut som artist!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards