Sylvia

Alla inlägg den 10 oktober 2013

Av Sylvia - 10 oktober 2013 21:34

Alltså, i vissa butiker är de ju inte kloka! Jag var inne i en av mina favoritinredningsbutiker tidigare i veckan och tro det eller ej men de hade tagit fram julen!! Och på Ica i stan stod julmusten i höga staplar idag! Jag säger bara chilla, det är långt till jul...


Jag har kommit på bästa bjudmaten till på lördag då jag inte hinner stå i köket eftersom det är fotbollscup för Melvin i Borgeby. Visst, jag hade kunnat stanna hemma, men jag vill ju självklart se Fortunakillarna spela.

Jo maten...Boeuf Bourguignon ska jag bjuda våra gäster på. Den grytan ska med fördel göras några dagar innan den ska ätas. Höstig och god för att inte tala om vilken gudomlig doft! Till det ska vi ha kokt potatis, hela inlagda rödbetor och knäckebröd med god ost. Så ikväll har jag brynt fransyska, lök, svamp, morötter och bacon. Grytan puttrar på spisen med massor av kraftigt rött vin och ska göra så i ca 90 minuter.


Är så glad för att vi fick vår resa till Rom och lite egentid. Nu rullar vardagen på som vanlig igen och tyvärr ska Jonas vara mer borta än hemma. Ikväll är han på något kundevent, imorgon på middag hos en kollega. I helgen är han tack och lov hemma. På måndag är det något kvällsmöte och på tisdag reser han till Stockholm och kommer hem onsdag kväll. Han jobbar sedan kväll på torsdag och på fredag ska jag ut med mina kollegor. Så man kan inte påstå att vi tjatar ut varandra!


När det är så här körigt och jag är mycket ensam med barnen, läxor, matlagning och fritidsaktiviteter har jag aldrig gett mig ens en kvart till att pusta ut ett tag. Men nu, tack vare Chilla, måste jag ta mig de små stunderna och gå ut och varva ner. I alla fall för det mesta varvar jag ner och försöker njuta av att komma ut en stund. Jag gillar ju att promenera och mår bra av det. Att ha hund tvingar en till pauser i vardagen, motion och frisk luft. Dessutom ovillkorlig kärlek. Alla borde ha hund!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards