Sylvia

Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av Sylvia - 7 oktober 2012 17:36

Igår spelade Oliver cup i Furulund och han och Jonas gav sig iväg redan kl 7 på morgonen. Jag och Melvin fick en lite lugnare start eftersom hans träning började först kl 10. Tur för mig eftersom jag vaknat tidigt med migrän. Kände mig som en zombie långt fram på eftermiddagen. Tanken var att jag skulle köra till Furulund efter Melvins träning, men tyvärr ringde Jonas och berättade att Olivers lår pajat igen. Blir så frustrerad över detta. Det enda han vill är att få spela fotboll. Nu får vi gå vidare med det och verkligen få honom undersökt. Oliver och Jonas kom hem igen så det blev en lugn eftermiddag. Jag bäddade ner en trött och besviken Oliver i soffan framför TV:n och sen stoppade jag ner mig själv i ett hett bad med en ansiktsmask och huvudvärkspiller. Första gången jag använt badkaret i detta huset! Det kan nog bli fler gånger.

Jonas moster Bette och hennes man Göran kom och satt barnvakt för kl 19 var det fest i Gantofta för oss. Melvin hade ordnat så han sov hos Melker. Supertrevliga Stefan och Shirley (min kusin Giths grannar) hade fixat en god trerätters och gott vin. Förutom vi så var det Gith och Niklas och två par till, varav det ena paret är föräldrar till Olivers fotbollskompis Ludvig. Hängde ni med? En mycket trevlig kväll och vi var hemma först klockan två. Och...huvudvärken höll i sig i chack. Inte jätteont men inte helt borta.

Idag har vi städat hela förrådet! Det var inte planerat utan det bara blev så och sååå skönt det känns nu. Trädgårdsmöblemanget har plockats bort och nu är det tomt i trädgården. Lite sorglig känsla. Där poolen stod har det nysådda gräset kommit upp fint och det känns avlägset med poolbadandet. Har även planterat lite höstfägring utanför dörren.

Killarnas skolfoton kom i veckan och jag tycker det är lite smålustigt med den här debatten som blåst upp kring retuscherade skolfoton. Våra killar är ett lysande exempel på vad fotoföretaget förmodligen menar med vad man kan retuschera. Oliver har en ordentlig blåtira på ena ögat efter att ha trillat i en klätterställning, Melvin har ett jack i hakan efter att ha snubblat över en gren. Dessutom har han ett rött märke i pannan, som han måste fått strax före fotograferingen. Jag bryr mig inte ett dugg om att dessa skavanker finns med på våra foton, men jag hade inte flippat ut om fotografen erbjudit sig ta bort dem. Jag hade nog t o m tackat ja! Sådana blessyrer är ju högst tillfälliga och inget som symboliserar hur mina killar ser ut vanligtvis. Fotona kostar dessutom en förmögenhet och då får de gärna vara så bra de kan. Givetvis hade jag ifrågasatt och kanske t o m flippat ut om fotografen föreslagit att Olivers tänder skulle göras raka, jämna och kritvita, eller Melvins näsa ändrats. Kan inte dagens artikel i Aftonbladet om den svårt och obotligt cancersjuka pappan som tvingas gå på arbetssökarkurs av försäkringskassa blåsa upp till världens nyhetsdebatt istället? Låt sunt förnuft råda!

Hoppas ni alla haft en skön helg och låt söndagskvällen bli lugn och skön. Dags att tända alla ljusen!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards