Sylvia

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Sylvia - 11 oktober 2012 21:43

Idag har hösten visat sig från sin absolut bästa sida. Underbara färger, kall, hög luft och en klarblå himmel. Önskar av hela mitt hjärta att jag fått ta mig en lång promenad men tyvärr fanns det inte tid.


Jag, Melvin och kompisen Linus besökte en gård här i Rydebäck där man kan köpa prydnadspumpor för en billig peng och sen bar det iväg hem för akut dammsugning och matlagning. Vill absolut ha en lugn fredag imorgon och inte göra någonting mer än mysa med barnen.


Passade på att borsta katterna också. Lilla Wilma älskar det och ville inte jag skulle sluta, medan Zimba tycker om det en stund sen får det vara bra. På tal om Zimba ska han få "flytta hemifrån" en vecka för att se om han behöver lite miljöbyte. Han jamar fortfarande konstant och vankar fram och tillbaka. Den där specialmaten jag köpte för en månad sedan har alltså inte hjälpt.


Jonas har nu åkt till London och jag och killarna är åter ensamma! Fick precis ett sms från honom att de landat i London efter en turbulent resa med nödlandning i Hamburg. En av passagerarna hade hemskt nog fått hjärtproblem under resan.


Idag har jag faktiskt unnat mig en ny morgonrock! Den gamla har hängt med i sju år och kändes minst sagt grå och trist (den är verkligen grå)! Hittade en underbart söt morgonrock på Kapp Ahl för en mindre summa som jag slog till på idag. Den är långt ifrån grå, utan ljuvligt rosa. Har köpt ett par grå stövlar på rea också härom dagen! Skulle egentligen ta mig i kragen och köpa mig ett par svarta höga finskor men hittade inga. Jag har faktiskt bara ett par svarta högklackade och de köpte jag när jag började arbeta i butik efter mammaledigheten med Melvin. Jag tycker det är supersvårt att hitta högklackade utan att de är för höga (jag blir för lång då) och utan att de blir tantiga (som de lägre gärna blir). Just nu har ju de flesta klackskor typ minst 10 cm klack! Jaja... Nu har jag iallafall ett par grå stövlar som jag är supernöjd med, Deichmann 299 kr.





Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards