Sylvia

Direktlänk till inlägg 13 november 2017

En helg i bilder!

Av Sylvia - 13 november 2017 18:56


Go kväll...

Måndag.
Ny vecka.
Snart halvvägs in i november.
Var tar tiden vägen?

Jag kan tänka att ni är nyfikna på helgen som gick?

Jag tror jag låter bilderna tala.


After Work på Hamnpaviljongen i fredags. Varm Kaffe Baileys passade bra en kall och regnig fredag som denna.


Lördagen visade sig bjuda på en tripp till Helsingør med smørrebrødslunch på Cafe Olai och en varm Lumumba. Det är nog min nya grej....Lumumba! Drack kall Lumumba i Platanias och nu varm.

Vi strosade runt i Helsingørs gränder. Jag handlade inget (fick en tröja av Jeppe) förutom någon liten julblomma på torget. Eftermiddagskaffet intog vi på Fru Bjergs conditori, kaffe och danskt wienerbröd med choklad i mitten.


Kvällen spenderade vi på Birkagatan.
Kan ni tänka er att jag, när vi kom hem vågade mig ut i kvällskylan för att ta ett bad i Jeppes utomhusspa.

Det var riktigt skönt! Men så var det också 37 grader i poolen :)


Söndagen gick i julens tema.

Vi tog oss en utflykt till Vellinge...och vad gör man där tänker ni?

Det finns massor att göra där omkring. Första stoppet var Majas cottage därefter besökte vi Slättarps Gård och sist men absolut inte minst....Vellinge Blomman. Om ni älskar julen och gillar julpynt MÅSTE ni åka hit. Jag har aldrig besökt en större inomhusjulmarknad.


Mina ögon glittrar fortfarande när jag tänker på all julefröjd detta besök bjöd på!!

Som min mamma hade ÄLSKAT detta ställe. Hon älskade julen mer än någon annan jag känner.


Gillar ni att baka pepparkakor då måste ni ju köpa pepparkaksformar här. Huuuuur många som helst! Både vanliga och ovanliga.


Shoppade jag då?

Jag köpte en påse mossa, en lite glaskruka och EN liten tomte :)

Haha...skulle kunna köpt på mig hur mycket som helst. Vansinnigt fina julgranskulor bland annat. Tur att man kan vara förnuftig ibland!

Ha en fin måndagkväll!

Ikväll väntar ju en OTROLIGT viktig fotbollsmatch om nu någon missat detta.

Kram
S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards