Sylvia

Alla inlägg den 4 november 2017

Av Sylvia - 4 november 2017 11:28


God förmiddag...

Vi vaknar upp till Alla helgons dag. En helg då vi hedrar alla dem som redan vandrat vidare.


Jeppe hämtade mig på jobb igår och vi körde upp till minneslunden i Pålsjö. Det kändes skönt att få sällskap. Mina besök hos mamma har oftast varit ensamma.


Det var vackert, stillsamt och fridfullt. Men det gör ont i bröstet att vara här hur vackert det än är.

Saknaden efter mamma är stor och sorgen över hur splittrad vår tidigare sammansvetsade familj är känns svår.



Jag körde därefter hem till mig för att ta emot mina älskade pojkar.

Ett brev låg i min postlåda!

Så spännande och så underbart innehåll.
Min fina Jeppe!!!

(Jag berättar mer om det senare.)

Fredagskvällen blev lugn framför TV:n där Idolerna underhöll.




Jag och mina pojkar gillar ju sovmorgon och Jeppe som är en morgonmänniska steg upp tidigt och körde hem till sig imorse. Vi har ju våra hem att ta hand om.

Men morgonkaffet var redan förberett när jag steg upp.

Kärlek


Jag älskar mina lugna stunder på helgen när jag får titta på TV4 nyhetsmorgon, äta frukost i soffan och lösa lite korsord samtidigt.

Det är näst intill heligt för mig!

Min lilla minnesplats för mamma fick lite extra ljus i dag. Rosen är från vår gravbukett som prydde kistan, den lilla flickan är ett minne av mamma som jag bevarade från deras lägenhet, mitt barndomshem.


Ikväll ska vi mysa med vänner. Ola och Carina och deras pojkar kommer hit till oss. Jag ska strax börja förbereda inför detta.

Bordet ska dukas och jag tänkte rädda det som fortfarande ser fint ut i buketten som jag fick för snart två veckor sedan med blomsterbud till jobb. Min plan är att göra något fint av allt i min Klongvas Äng som bordsdekoration.

Ni får se bilder på detta sen såklart :)

Maten kommer att gå i höstens tecken. Mustigt och rustikt.


Ta hand om er idag!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards