Sylvia

Alla inlägg den 19 november 2017

Av Sylvia - 19 november 2017 20:02


Hej fina ni...

En söndag med sovmorgon är precis i min smak. Nyhetsmorgon, kaffe och korsord utan stress och press.

Mysigt!


Efter en stund fick jag sällskap i soffan (förutom min ludna prinsessa)...


Då snackar vi mysigt deluxe!!
Tacksam för dessa stunder.

Tog en promenad med Chilla, vädret kändes väldigt instabilt. Såg inte fram emot en fotbollsmatch på konstgräsplan men det var bara att bulta på sig. Melvin och hans lag mötte Ödåkra på hemmaplan.


Fotot togs innan det blåste upp, regnade från sidan, haglade och snöade. Pappa och Jeppe kom för att se grabbarna men de gav upp en bit in i andra halvlek. Jag stannade till slutsignalen ljöd och vet inte hur smart det var för det var längesedan jag frös så.

Fotboll utomhus under vintern är något jag inte förstår mig på. Det är inte kul för någon inblandad, speciellt när vädret är som idag. Inte ens en storvinst värmde!


Skakade så när jag kom hem. Stackars Melvin var någorlunda ok eftersom han sprungit hela matchen men inte ens han tyckte att det var kul.

Varm chokladmjölk och värmefilt i soffan i några timmar blev medicinen.


Jag såg Så mycket bättre på TV4 play medan kroppen sakta tinade upp. Fina Kicki Danielsson! Jag måste säga att årets Så mycket bättre berör extra mycket. Jag gillar alla deltagarna.


Passade på att se senaste avsnittet av Wahlgrens värld när jag hade det så varmt och gott under filten.

Jag har inte behövt fixa med någon matlagning alls idag eftersom resterna från igår gav oss både lunch och kvällsmat. Fantastiskt skönt.

Två maskiner tvätt är allt jag åtagit mig under eftermiddagen. Killarna har spelat PS4 med sina vänner och kusiner och jag har mest försökt återfå känseln i kroppen.


Av familjen Lilja Johannesson fick jag en jättefin present som Doris valt ut i USA där de precis varit på semester.

Vad som gömdes i paketet visar jag er imorgon.

Kram
S

Av Sylvia - 19 november 2017 00:17


Hej fina...

Nu ligger jag i min goa säng, avslappnad och trött efter en mysig kväll med vänner.


En nätt liten skara på tio personer tog plats vid mitt matbord ikväll. Förutom jag och mina killar så var det familjen Lilja Johannesson och Jesper, Alma och Anton.


Vi åt pulled chicken som fått stå och gotta till sig i en gryta i ugnen med barbecuesås och lök på låg värme i några timmar. Till kyckligen åt vi klyftpotatis, hamburgarbröd och diverse olika tillbehör och såser. Återigen kom den picklade rödlöken fram. Så gott!

Till kaffet åt vi en sagolikt god amerikansk sötsak som heter Hello Dollies.


Trots gäster och lite förberedelser med det så har vi hunnit med lite andra aktiviteter under dagen. Melvin tränade inomhusfotboll i den nya Västergårdshallen och hann precis hem för att svida om till ett barnkalas. Ett ridkalas i Landskrona! Ett lite annorlunda kalas för en fotbollskille som Melvin :)


Hästar är väldigt vackra men också VÄLDIGT stora!! Melvin var supernöjd efteråt och hade tyckt det varit riktigt kul.


Jag och Jeppe trotsade höstrusket och hann med en långpromenad ner till Fortuna strand med Chilla och bitande vindar i ansiktet.

Sommaren känns långt bort!


Nu säger jag gonatt och hoppas att ni också haft en trevlig lördag!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards