Sylvia

Alla inlägg den 8 december 2017

Av Sylvia - 8 december 2017 20:56


Hej där...

Sitter och funderar på hur jag ska återge vår dag, kväll och natt i Köpenhamn med bästa jobbet utan att inlägget blir alldeles toklångt!



Vi tog färjan över till Helsingør och tåget vidare till den kungliga huvudstaden.
Efter incheckning på hotel Imperial promenerade vi till restaurang Peder Oxe där vi intog vi vår lunch. För min del blev det klassiska smørrebrød. Mysigt ställe!


Härifrån tog vi oss vidare längs Köpenhamns gränder till ett spelställe där vi spelade shuffelboard. Första gången för mig och det var riktigt kul.


Efter detta blev det lite fri tid till att gå och shoppa eller vad man nu kände för och jag passade därmed på att välja ut min årliga julgranskula.


Tillbaka på hotellet blev det piffning inför kvällens happenings.
Vi fyra tjejer fick två dubbelrum vägg i vägg där vi kunde umgås, lyssna på musik och dricka bubbel medan sminket lades, håren lockades eller plattades och outfitsen jämfördes. Så härlig stämning!


Här är mina nya örhänge (från Lily and Rose) som lyfte kvällens gamla lilla svarta. Så otroligt vackra.


Klockan 21 var det bokat bord på en superhäftigt restaurang som heter Llama.
Här serverades Latinamerikanska rätter tillagade på högklassiga nordiska råvaror.


Vi blev tilldelade ett runt bord lite avskilt från de övriga, som ett rum i rummet liksom.
Under några timmar åt vi åtta fantastiska små rätter med smaker utöver det vanliga.


Framåt natten hamnade vi på nattklubben Arch precis som förra året.

Oj...helt galet ställe.



En nätt liten flaska korkades upp!
Vi kom tillbaka till hotellet och några av oss fortsatte festen på vårt rum och först vid fyratiden somnade vi sött i våra sängar.



Helt magisk julfest med bästa jobbet helt enkelt. Efter en härlig frukost på hotellet drog vi hemåt igen och jobbade några timmar.


Nu ligger jag ensam i min soffa, nerbäddad under ett täcke och kollar idol och äter choklad. Det blev inte många timmars sömn inatt så jag slumrade lite på soffan här ikväll efter att barnens saker lämnats till huset.

Saknar mina killar!

Ha en fin fredagskväll.

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards