Sylvia

Alla inlägg den 22 oktober 2017

Av Sylvia - 22 oktober 2017 21:27


Go kväll på er...

Idag har vi haft en riktigt lugn söndag! Nästan för lugn.

Man är aldrig nöjd :)


Lördagskvällen blev också lugn. Melvin fick skjuts hem av Ulrika och Nick så sista kvällskörningen för Syllans Taxi ställdes in.

Tack Ulrika!

Jag laddade med godisskålen och tända ljus inför säsongspremiären av Så mycket bättre. Jeppe kom lagom till att programmet började efter att ha spenderat sin dag i Sölvesborg där SM i handboll pågick för Anton (och där är de tillbaka idag).


Vi har som sagt bara skrotat runt här hemma idag. Nästan hela dagen iallafall. Tonåringen hämtades hem i förmiddags och jag har varit en runda på Ica maxi.


Pappa kom på söndagsmiddag vid 17:00.


Inget fancy! Spagetti och köttfärssås går hem i alla åldrar. Jag, killarna och pappa samlade vid köksbordet...det var inte igår!

Hemskt, att det blivit så! Allt är så splittrat.

De senaste åren har livet tagit en sådan tvär vändning för oss alla. Ingen familj eller släkt är förskonade från tråkigheter, jag förstår det, men de har bara duggat så tätt för oss i flera år nu.

2014
Mamma somnade in den 3:e augusti.
Försäljning av vårt barndomshem.

2015
Pappas flytt. Magoperation för min del. Skilsmässan. Min flytt. Min första julafton utan mina barn (glömmer den aldrig).

2016
Cystor i bröstet, en rädsla som höll på att få mig helt på fall. Mitt köp av bostadsrätt och ännu en flytt. Min ork var obefintlig!

2017
Pappas cancerbesked.

Många olika besked och väntan på behandling.

I skrivande stund pågående strålbehandling.

Givetvis är inte allt mörker..absolut inte. Energin är bara så uttömd.

Jag undrar så vad nästa år döljer för mig.
Ja...jag är faktiskt lite rädd!


Almanackan är inköpt iallafall!

Det är bara att möta framtiden oavsett vad den bjuder oss på. Man vill ju vara med :)

Eller hur?

Ta hand om er!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards