Sylvia

Alla inlägg den 15 oktober 2017

Av Sylvia - 15 oktober 2017 21:04


Hej där...

Helgen går ALLDELES för snabbt!

Men det är ju inget nytt, så har det varit alltid.


Igår satt vi som sagt i Heleneborgshallen i Svalöv och följde Alma i gymnastiktävlingen som anordnades där.

Är djupt imponerad av dessa små gymnastiktjejer! De är så starka och spänstiga.

Samtidigt erkänner jag att jag föredrar tempot det är i bollsporter.

Vi kom hem vid halv sju igårkväll och Jeppe hämtade mat till oss från Ramlösa wokexpress. Vi såg Klassfesten och slötittade lite till på TV men sen blev det sängen.

Trööööötttt!


Söndagen började med sovmorgon. Sovit lite bättre inatt och lite längre!


Fick kaffe på sängen och kom sedan ner till detta frukostbord. Mysigt!


Vi åt länge och gjorde oss sedan redo för en tur till en av Helsingborgs finaste ställe som ligger väldigt nära Jeppes radhus.

RAMLöSA BRUNNSPARK


Varje höst åker jag hit för att plocka kastanjer och har gjort sedan barnen var små.


Fantastisk miljö!


Det måste vara underbart att bo här. Man kan faktiskt bo i parken men hela parken och dess byggnader är sedan 1973 förklarad som byggnadsminne. Man får alltså inte riva eller förändra. Man får inte heller bygga till något mer i parken eller ändra för mycket av vegetationen.


Dumt nog tog jag inte foto på byggnaderna!!
Det lär bli fler besök så då ska jag ta lite foto på husen :)

Idag hade jag en liten Alma som tillåter mig att fota henne huuuur mycket som helst!

Så kul...jag älskar att fotografera :)

Mina killar har ju tröttnat på mig för längesedan när det gäller att bli fotograferade!!



Det blev SÅ fina bilder!!!

Inte så svårt med den här lilla godingen :)


Efter en skön promenad plockade vi en massa kastanjer. Ni som följt mig genom åren vet ju att jag har dem som dekoration på olika sätt. Först får de torka lite.

Jeppe bjöd på en fantastisk söndagsmiddag! Vildsvinsgryta med skogens guld...kantareller. Så vansinnigt gott!

Snacka om en perfekt avslutning på denna höstdagen.


Nu har jag kommit hem till mig igen. Det första som mötte mig var synen av alla kartonger...vikta som ovikta. Suck!

Det är bara till att ta tag i dem som är kvar. På torsdag ska de vara klara.

Hoppas ni haft en skön söndag!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards