Sylvia

Alla inlägg den 8 oktober 2016

Av Sylvia - 8 oktober 2016 19:36


Hej där...

Kan ni tänka er??

Jag har fått sova HELA natten inatt. Första natten på två veckor utan att sitta uppe och hosta i någon timme! Helt fantastisk känsla. Faktiskt total lycka!!! Jag vaknade halv sju av hostan, drack en kopp te och somnade om. Vaknade nästa gång halv tio!!!

Som jag behövde det.

Vi skulle varit i Höganäs i förmiddags för fotbollsmatch med Melle men igår kväll fick vi veta att den matchen blivit flyttad till nästa helg. Alltså ingen fotboll, ingen klocka som väckte oss och en helt orörd dag för oss alla tre.

När båda grabbarna gjort upp sina planer med kompisar, bestämde jag mig för en liten utflyktsrunda :)


Det blev en efterlängtad sväng till Enkla Ting i Vallåkra.


Det var en alldeles perfekt dag och tidpunkt (sista timmen innan stängning) att göra ett besök där. Lite folk, lugn och rogivande musik, vackra saker att beundra och sovande katter lite här och var.


I vanlig ordning vill man ju ha ALLT :) som denna fina glasflaska.


Det blev ett inköp :)


Denna stålring med ljushållare. Den har jag spanat på varje gång jag varit på Enkla TIng :)

Efter Enkla Ting körde jag vidare till Ramlösa Brunnspark.


Det var dags för det årliga besöket i parken för att plocka kastanjer.


Här under detta gigantiska kastanjeträd kunde jag fylla min kasse på nolltid.



Det känns verkligen att jag inte hämtat krafter än.
Var helt slut i kroppen och kände mig yr och så trött bara av att promenera här en liten stund.

Men när jag ändå var här i fina Ramlösa Brunnspark så gick jag en liten runda. Här är bara så vackert.


Ramlösa hälsobrunn


Sen bar det av hemåt igen...


Vilade en stund och drack eftermiddagskaffe. Hängde sedan upp ljusringen från Enkla Ting och hällde upp alla kastanjerna. Det blev några stycken :)


Perfekt i mitt stora fönster vid matplatsen.

Hoppas att ni också haft en fin lördag!


Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards