Sylvia

Alla inlägg den 9 oktober 2016

Av Sylvia - 9 oktober 2016 20:42


Hej där...

Det är söndagkväll och nu sitter man här igen och undrar var helgen tagit vägen!

Är trött på att älta min sjuka så jag tänker bara säga att jag inte är ok. Har sovit inatt igen...det tackar jag för! Men har huvudvärk, smärtor i ansikte, nacke och ner i ryggen. Det blev ju inte bättre av att stå ute och frysa i två timmar idag när Olli spelade match.
Hade ändå klätt mig ordentligt, med mössa och allt, men det var kallt och blåsigt.


Jag var en av de ansvariga av fikaförsäljningen och var tvungen att vara där i god tid och ställa iordning.


Nybakad sockerkaka med kanelbullesmak. Riktigt god!


Killarna spelade nog seriens bästa match och vann med 6-1 mot serieledarna. Fina passningar och fina mål. Det värmde att se (trots kylan).

Resten av dagen har jag försökt få upp värmen igen. Vilat, tvättat, lagat mat och promenerat med Chilla...ja de vanliga bestyren alltså.


Och fikat såklart :)

Nu till något helt annat....

....ett nytt fenomen har gjort sitt intåg här...

En TWEENIE is in da house!


Hm...

Melvin hängde med kompisar till kl 22 i fredags, inte BARA killar!! (Inte första gången). Stack hemifrån igår vid lunch och ringde bara för att meddela vid 21 att han sov över hos en kompis. Idag har jag inte sett honom ALLS!!

Jo..jag vet var han håller hus och nu ikväll har samtalen varit många om att jag vill ha hem honom, men den här "tweenien" har bara låtit meddela att han kommer hem när hans kompisar går hem!!! Alltså inte när JAG - hans mamma - vill att han ska komma hem! OCH han skulle äta på pizzerian ikväll och INTE med mig!

Svårt att återge tonen, inte otrevlig, inte dum...men liksom självklar och bestämd!

Han har varit mycket med kompisar förr och haft sovis jättemycket. Men det känns ändå som en annan frigörelse är på G i allra högsta grad :)

Och en annan typ av medvetenhet. Kläder, styling av hår på en HELT annan nivå...tid framför spegeln har ökat markant!

Hm....

En tonåring och en tweenie....och så jag...nyskild och lite småsugen på att komma ut bland folk igen ;)

Hur ska detta sluta....haha!!

Mina höstplaner som jag pratade om i tidigare inlägg börjar närma sig. Snart är det dags för 80-talsfest på Sundspärlan med två tjejkompisar. Det ska bli så kul! Längtar efter dans och fest och har redan börjat fundera på den vanliga frågan från förr "vad ska jag ha på mig?".


Det lutar åt svart, tight spets & glitter!
Är det fest så är det :)

Ha nu en skön söndagkväll!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards