Sylvia

Alla inlägg den 30 oktober 2016

Av Sylvia - 30 oktober 2016 23:07


Go'kväll...

Hur har ni haft det idag?

Kom ni ihåg att ställa om klockorna igårkväll (eller imorse)?

En timme bakåt...

Vintertid


Känner ni tyngden...

VINTERTID!!!

Det innebär att mörkret kommer tidigare på dagarna och därmed känns dagarna oändligt mycket kortare.

Jag önskar att vi hade sommartid året om!

Men trots vintertidens intåg så har det varit fantastiskt fint väder idag.

Jag vaknade pigg och utvilad UTAN huvudvärk idag. Jag intog min frukost i soffan framför TV:n och gick därefter en skön runda med Chillisen.


Idag har jag varit så flitig så...och det känns så bra. När energin kommer gäller det att få gjort så mycket som det bara är möjligt.

Jag har dammat och dammsugit medan reprisen av "Så mycket bättre" rullade på TV:n. Om Magnus Carlsson ursäktar, så var jag faktiskt mest intresserad av att höra när de andra artisterna gjorde sina versioner. Mellansnacket och reklampauserna vigde jag åt städandet. Riktigt bra att solen var framme så man såg var man hade dammat och inte dammat.


Jag hade redan igår bestämt mig för att söndagen skulle krönas av ett besök på ett fik jag länge velat testa.

Man kan ju gå och vänta hela livet på att saker och ting ska ske...

eller....

Så kan man se till att det sker :)

Så jag tänkte att efter städningen så skulle jag ta en eftermiddagsfika med någon eller själv, blogga, lösa korsord, spela Candy Crush eller what ever!

Så plingade det till i telefonen och Jessica frågade om vi skulle fika :)

Haha...

Jessica och jag separerade samtidigt förra sommaren. Vi flyttade in på Svartögatan med en veckas mellanrum. I likadana gaveltreor. Vi hade dessutom båda förlorat våra mammor precis och livet stod helt enkelt på ända!

Nu har vi båda lämnat Svartögatan. Jessica flyttade först, sen jag!

Vi har stött på varandra då och då i byn och på tåget, utbytt tankar om hur det går, kärleksbekymmer och ensamhetskänslor och sagt...vi måste träffas!

Idag blev det :)


En sen lunchfika eller en tidig eftermiddagsfika.


Ett supermysigt conditori med massor av godsaker. Blev förvånad över utbudet av goda bullar med pålägg. Framför allt blev jag positivt överraskad av att jag inte kände mig "rånad" när jag skulle betala.


Surdegsbulle med brieost och fikonmarmelad och en kopp kaffe med gratis påtår!

Gott och mysigt hade vi det och vi smidde planer om fler fika- och krogbesök framöver. Hösten behöver kanske inte bli tråkig och ensam.

Väl hemma igen, fylld av tillförsikt tvättade jag över golven, två gånger!! Det behövdes kan jag säga.

Sen körde jag till plantagen och köpte några ljung till utekrukorna på min uteplats. Klippte lite grenar, sopade löv, tog bort plastmattan och ställde ihop utemöblerna. Planterade blommorna och gjorde fint. Blev klar långt efter det att mörkret fallit så några foton hann jag inte ta.

Ikväll har jag softat! Njutit av mitt nystädade hem. Det känns riktigt bra!

Over and out
Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards