Sylvia

Alla inlägg den 1 december 2014

Av Sylvia - 1 december 2014 23:06

Hej på er!

Denna dagen fick en liten annorlunda tvist....

Melvins fröken ringde vid lunch och sa att Melvin hade ont i sin hand efter fallet i en studsmatta på ett kalas på Busfabriken i fredags. Hon och Melvin hade gått till skolsköterskan och fått lindat handen.

Eftersom Melvins hand varit svullen och blå i helgen så trodde vi att han fått en rejäl stukning men inte mer än så. Han sov hos bästisen efter kalaset, tränade fotboll på lördagen och lekte hela dagen igår med kompisar. Han var öm men kunde böja fingrarna och greppa dricksglas utan problem.

Men eftersom han inte kunde hålla i pennan i skolan utan att få ont var det dags att kolla upp det.
Efter skolan fick vi tid hos vårdcentralen som skickade oss vidare på akutröntgen på lasarettet. Därefter blev det ortopedakuten och en lååång väntan. Tillsist fick vi träffa läkaren som berättade att Melvin hade en spricka i ett av benen mitt i handen. Som tur var hade det inte flyttat sig något trots tre dagar utan stabilisering. Tur!!

Resultatet är nu två veckor med gips.


Som ni ser lider han inte nämnvärt :)


Efter fyra timmar, instängda på det värsta stället jag vet men med underbart tappra människor som orkar jobba där, blev vi hemskickade.


Mc Donalds fick det bli på hemvägen.

Nu sover mitt lilla hjärta sött!

.....och imorgon hoppas jag att jag får visa er mina fina gåvor från i söndags.

Kram

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards