Sylvia

Alla inlägg den 12 december 2013

Av Sylvia - 12 december 2013 23:01

Just nu känner jag som vid varje tidigare år...låt mig få sätta mig på ett flyg till något varmt ställe. Långt från alla måsten och julstress. Jag skulle egentligen vilja njuta mer av denna tiden innan självaste julafton. Baka, pyssla med barnen eller åka till någon mysig julmarknad. Istället känner jag en nertryckt bubblande stresskänsla över att bara en julklapp är inköpt. Värst av allt är att vi måste bege oss ut i julhandeln i helgen och fixa klapparna. Och när ska man hinna gå i lugn och ro och titta ut något som man själv skulle kunna önska sig?

Jag har varit extremt trött idag och inte orkat göra någon riktig middag ikväll, men jag gjorde faktiskt en julcheesecake som jag tänkte bjuda på som luciafika imorgon på jobb.


Min prinsessa har bott hos mina föräldrar i några dagar nu. Jag behövde lite hundpassning eftersom jag bl a skulle till frissan, ha morgonmöte med kollegorna på en bank och lite annat smått och gott. Men nu är hon hemma igen.

Köpte ett jättefint 2-våningsfat i värsta shabby chic-stilen, jag kunde bara inte motstå. Tyvärr gick det sönder när jag monterade det igår så idag fick jag byta det till ett nytt. Nu står det monterat och klart så nu återstår det bara att hitta den perfekta platsen för det!

Ser julgodiset framför mig liggandes på dessa fat!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards