Sylvia

Alla inlägg den 30 november 2013

Av Sylvia - 30 november 2013 20:31

Vi hade en riktigt trevlig fredag med goa Fortunaföräldrar. Medan våra 5:e klassare var på glammigt "Hollywoodparty" på Kroka passade vi på att inleda fredagen med lite avslappnat mingel. Hoppas vi kan göra så fler gånger. Dessa trevliga föräldrar hade lite godsaker med sig. Allt från vin och choklad till lakritsglögg och ljuslyktor. Jätte gulligt!



Det har varit en mycket skön lördag. Steg upp 10:30! Åt frukost med killarna och Liam som sovit över. Sen försvann alla iväg och vi passade på att diska upp efter igår.

Jag har bakat och inledningsvis tyckte jag det kändes riktigt kul. Tyvärr visade det sig inte vara min bakdag! Saffranskakan blev bra men sen gick det utför....

Denna chokladsockerkakan var tänkt till Olivers fotbollsmatch imorgon...
Fick börja om och göra bättre...suck!

Sen skulle jag göra minimuffins och då var formarna slut och det fanns inga att köpa på Hemköp. Så jag improviserade med smörgåspapper, men blev inte så nöjd med resultatet. Med riktiga formar blir de ju så fina.


Förutom amatörbakningen har jag och J sett ett avsnitt "På spåret" och två avsnitt "Solsidan". Några tomtenissar har fått se dagens ljus och i trappfönstret har det bildats istappar. Tur panna kommer på tisdag!

Trevlig lördag!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards