Sylvia

Alla inlägg den 13 november 2013

Av Sylvia - 13 november 2013 22:23

Jonas kallar vårt hem ett mindre Zoo. Jag kallar det ett djurvänligt hem. Oliver hade dvärghamstrar när han var yngre och nu ville Melvin ha fiskar. No big deal tycker jag då vi har akvarium inkl pump och doppvärmare sedan tidigare. Det är bara kul att fixa och delad glädje är dubbel glädje!

Melvin har valt sand, växter och några extra prylar så som en låtsas anemon och ett korallrev. Han fixade till det supersnyggt och det enda jag bidrog till var att fylla på med vatten. Idag var det dags att köpa fiskar efter att vattnet stått och "fiskat" till sig. Det blev 5 HIF-fiskar (läs neontetra), 3 guppy, 2 leopardmolly, 1 blackmolly och 1 bottenfisk som ska hålla rent efter de andra! Spänningen var stor medan vi sakta introducerade fiskarna för sitt nya hem. Melvin och jag låg och tittade på fiskarna tills Melvin somnade ikväll. Riktigt rogivande.


Igår kväll tog jag mig några timmar på egen hand. Först en timmes manikyr inkl handmassage. Det sistnämnda hade jag kunnat klara mig utan eftersom det känns som om han ska separera mina tummar från händerna! Sen begav jag mig helt oplanerat av till Väla. Hade egentligen inte något ärende. Strosade lite planlöst runt och hittade ett par stövletter för 99 kr i äkta skinn. De hade kostat 799 kr och såldes ut pga platsbrist. Jättefina och satt perfekt. Älskar sådana kanonfynd!


Ikväll är Jonas på kvällsmöte och jag och killarna har hoppat över fotbollsträningarna för dem båda. Vi behövde få lite ro och bara vara. Vi har som sagt fixat med akvariumet och gjort läxor. Jag har gjort ett nytt försök med att flytta köksbordet. Skam den som ger sig! Vi tände en massa ljus och åt lasagne i lugn och ro innan läxläsningen.


November är såå trist. Kallt, blåsigt och grått. Livet känns lite extra tungt när dagsljuset sinar. Pratade med mamma som fått besked på att hon har lungsjukdomen KOL och att den nu försämrats. Hon som inte rökt en enda cigarett i hela sitt liv! Har läst mig till att 10% av Sveriges kvinnor har KOL utan att ha rökt. Ingen kul sjukdom och det finns tydligen inget botemedel. Inte så roligt att höra.

Orkar inte sitta uppe och vänta på J. Har ingen aning om när han dyker upp. Tror jag ska lägga mig men först ska jag skaka liv i detta lilla troll som sover som en stock vid min sida. Dags för sista kissrundan.

Natti!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards