Sylvia

Alla inlägg den 18 november 2013

Av Sylvia - 18 november 2013 16:08

Imorse var det svårt att komma ur sängen...som vanligt! Upp kom vi men iväg kom bara Jonas och Oliver. Melvin verkade hängig och såg blek ut och det visade sig att han hade huvudvärk. Tänkte först att vi skulle stanna hemma tills medicinen hjälpt men Melvin såg så blek ut att jag bestämde mig för att stanna hemma idag.

Som vanligt hjälper medicinen efter ett tag och efter några timmars vila var han på banan igen. Aptiten är dock inte på topp. Eftersom han bestämt med Melker så gick vi ner till skolan och mötte honom, samt pratade lite med fröken Sara.

Eftermiddagen har mest känts lång, mörk och dryg. Har fikat med Melker och Melvin och sedan kom Oliver och Fredrik och då fixade jag fika till dem. Kanelbullar och saft, en klassiker.


Jag hämtade Jonas i stan i förmiddags för att han skulle ha bilen till ett möte i Malmö. Med sig hade han en vacker höstbukett från en tacksam kund. Buketten pryder nu vårt köksbord.

Usch...jag har nog aldrig avskytt november så mycket som detta året. Det känns som om mörkret slukar en!
Jag får ingenting gjort. Veckohandlat via mobilen har jag gjort men inget annat. Saknar Chilla som är hos mina föräldrar. Jonas kommer med henne när han kommer hem.

Nya länkar på bloggen är "Melvins klass" där man kan följa vad de hittar på för kul saker under skoltid. "Tusenfröjd" är en blogg om livet på Hedentorps Plantskola där Mia på vår granngata jobbar. Den bloggen kan nog hjälpa till att skapa julinspiration.
Sist men inte minst "Team Rynkeby Helsingborg" som är en blogg där man kan följa helt vanliga kvinnor och män som vill ställa upp att cykla till Paris för samla in pengar till barncancerfonden. Ett beundransvärt engagemang.

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards