Sylvia

Alla inlägg den 5 mars 2015

Av Sylvia - 5 mars 2015 17:28

Hej vänner!

Igår hann jag inte kika in till er för vi var nämligen bjudna på musikal! Melvins klass tillsammans med de övriga klasserna i åk 3 hade bjudit in för att spela upp en musikal om kroppen och blodet. De var fantastiskt duktiga på att sjunga måste jag säga. Efter musikalen var det lite mingel i klassrummen.


Vet ni vad jag gjort idag efter jobb? Jo jag har köpt en matta, en jättestor matta...bara sådär :)

Vi har aldrig haft någon matta under matbordet eftersom det lätt blir mäckigt med små barn som spiller och kladdar. Men så kom jag på; att vi har ju inga små barn längre! En snart 10-åring och om några månader även en tonåring, det är vad vi har nu!

Jag är (som ni ju vet) galen i inredning och lusläser allt jag kommer över på nätet och i tidningar. Via jobb får jag såklart också tips och idéer från alla bostadsbilder som jag få se. Så idag fick jag syn på en matta som jag googlade fram och läste mer om. Den är gjord i polypropen med sisalkänsla och tål både att ligga inom- och utomhus. Om olyckan skulle vara framme så är den alltså lätt att tvätta av då den tål fukt. Det värsta är ju att mattor i den storleken brukar vara svindyra så när jag såg priset som alltså inte ens var fyrsiffrigt tänkte jag att jag måste köra och titta på den.

Det fanns bara en kvar och den var snyggare i verkligheten så va fan...det var ju bara att slå till!


Micran har ju visat vad hon går för och Chilla är med på det mesta så det var bara att trycka in en 200 cm lång matta i bilen. Lite svårt att komma åt växelspaken men det gick!

Nästa utmaning var att få mattan på plats under bordet (för att vänta på hjälp ligger inte riktigt i mina gener). Mattan kom på plats och så jädrans bra det blev. Ska bli kul att se om killarna ens lägger märke till den :)


Jag är iallafall barnsligt nöjd!


Kollade sen posten och se vad där låg! Willab Gardens katalog 2015 som jag beställde för ett tag sedan. Min stora dröm, som inte kommer att bli sann, det förklarade J väldigt bestämt härom kvällen. Trots att huset skulle stiga ännu mer i värde. Tjurigt gjorde jag klart för honom att då tänker jag skaffa mig ett växthus som uterum! Men då får jag fixa det helt på egen hand... Jag, Micran och Chilla fixar mycket på egen hand, men där är nog gränsen nådd :(

Funderar på att starta en FB-konto "Vi sponsrar Syllans dröm!"


Nähä...om man skulle göra lite mat...

Ha en trevlig kväll!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards