Sylvia

Alla inlägg den 20 februari 2013

Av Sylvia - 20 februari 2013 19:44

Precis som jag skrev i bloggen imorse så blev det en lugn dag idag.

Killarna skötte sig själva så jag körde och köpte krukor på Plantagen som en present till mamma. Hon såg dem igår när vi var där. Förutom den turen har jag varit hemma. Pysslat och gjort lite vårfint på skänken. Längtar innerligt efter våren. Har varit lite duktig och minskat på strykhögen. Melvin ville baka muffins så då gjorde vi det. Sen fikade vi semlor (idag igen) och Melvins muffins. Så nu har jag nog gått upp ett kilo igen!! Tur man ska jobba imorgon igen.

Fick ett underbart telefonsamtal från Doris ikväll. Hur mysigt är inte det när en snart 5-åring ringer och vill prata.



Av Sylvia - 20 februari 2013 10:43

Igår gick det i full fart hela dagen. Idag blir det lite lugnare känns det som.

Gårdagen började med ett läkarbesök med Oliver och hans magproblem. Vi ska nu testa en annan medicin och det togs ett prov för att se om han är gluteintolerant. Tydligen är det vanligt med magåkommor på barn och i de flesta fall går det över av sig själv. Oftast utan att man fått svar på själva orsaken. Vi får väl hoppas på det!

Efter läkarbesöket hämtade vi Tim och körde hem. Jag bakade kladdkaka och gjorde kräftsoppa. Klockan två hämtade jag mamma och pappa som spenderade hela dagen och kvällen hos oss. De har ju inte varit här sedan julafton! Hämtade även hem Melvin och Melker som haft sovis hos Melker. Vi fikade alla tillsammans, kladdkaka och hemmagjorda semlor.

Fixade med datorn som pappa lånar av oss och nu har jag skapat ett Facebook-konto till honom. Välkommen till internet på riktigt!

Det blev ett besök på Plantagen med mamma efter att jag kört Melvin och Melker till fotbollen. Mamma köpte lite gröna växter och jag fick en vas.

Kvällsmaten serverades efter Melvins träning och kräftsoppan blev populär. Dock inte hos barnen, de fick pizza! Körde hem mamma och pappa vid halv tio medan Jonas fick killarna inkl Tim isäng. När jag kom hem slängde jag mig i soffan och kollade på "Maria & Mindy" som jag spelat in. Underbara, förvirrade damer! Lagom avslut på en dag i fullt tempo.

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards