Sylvia

Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Dåligt samvete!

Av Sylvia - 27 januari 2013 14:53

Det var så skönt och välbehövligt med en slappelördag. Vi fick dessutom en barnledig kväll och natt! Oliver som skulle varit hemma och haft filmmys med oss, fick ett bättre erbjudande. När han tränat blev det bara en snabb dusch och sedan körde Jonas honom till klasskompisen.

När det bara blev jag och J kvar bestämde vi oss för att strunta i att laga mat och istället köra på hämtmat.
Usch....då blev det jobbigt för mig! Blev så sugen på pizza! Visst kunde jag beställt en sallad men nej det gjorde jag inte! Valde iallafall en pizza gjord på glutenfri deg, men vet inte om det rent kolhydratmässigt är bättre?Hade ångest hela kvällen och direkt imorse! Det kändes som ett svek mot mig själv nu när jag varit så duktig i tre veckor. Smisk på fingrarna och nya tag!

Vi har fortfarande barnfritt men snart kommer de små trollen hem. Jag har sovit en stund med Wilma i soffan. Jonas den stackaren jobbar hemifrån samtidigt som sporten rullar på TV. Nu lite kaffe!

Ha en skön söndag!

 
 
Ingen bild

Anette

27 januari 2013 15:01

Vet du, släng det dåliga samvetet. Tänk istället att du har varit duktig i tre veckor! Ibland tror jag att man måste få unna sig det där lilla extra utan att det ger dåligt samvete. Ta en dag/månad då du får ta nåt "förbjudet" och låt det just då vara tillåtet och var nöjd och belåten med att du har presterat så bra som du gjort. Well done skulle jag vilja säga!

Sylvia

27 januari 2013 15:13

Du är så snäll och klok Nettan! Tack för din support. Kram

 
Ingen bild

Anette

27 januari 2013 15:42

Det är väl snarare så att jag kommit fram till att dåligt samvete inte tillför nåt utan är just … dåligt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards