Sylvia

Direktlänk till inlägg 28 september 2016

Den där duschen!!!

Av Sylvia - 28 september 2016 19:52


Heeeeej!

Efter några krassliga nätter och dagar där jag ena stunden har badat i svett och i nästa frusit som f...n är nu febern borta.

Idag orkade jag lämna sängen trots att jag hostat halva natten.

Jag fick tagit den DÄR duschen!!

Ja ni vet...den där första duschen efter att man varit sängliggandes och inte ens orkat resa sig ur sängen mer än för att kissa!

Så jäkla skööööönt!



Tyvärr är kroppen fortfarande matt, rösten hes och hostan bedrövlig. Det gör ont i hela kroppen av att hosta!

För att killarna inte skulle bli smittade och för att jag inte orkade fixa med mat och grejor så fick de själv bestämma igår om de skulle vara kvar hos mig eller åka till huset några dagar tidigare. Olli som vill ha nära till allt stannade kvar hos mig!
Han är dessutom stor nog att fixa det mesta själv.


Tog en tur med Chilla och det var skönt att komma ut "på riktigt" och inte bara lufta mig på balkongen.

Vattnet var så klart i dammen. De tre karparna (tror jag de heter) som alltid simmar tillsammans tittade fram när vi passerade.


Det känns som om hösten är på väg nu! Mörkret kommer fort på kvällarna och idag har det blåst ordentligt för första gången på länge. Även om höstkylan fortfarande håller sig borta så anar man vad som är på väg.
Jag är verkligen tacksam för vad september givit oss vädermässigt.

Det är ok att hösten kommer men som hundägare är jag glad så länge jag slipper dra på mig regnstället varje kissrunda :)


Det som är bra med hösten, förutom att tända en massa ljus, är att alla tv-program som jag gillar drar igång.

Idol, Svenska Hollywoodfruar och ikväll....Bonde söker fru!

Nu när kvällen är här och jag faktiskt lyckats få i mig ett mål varm mat, den första sedan i lördags, så känns det att det är just...kväll. För det första så smakade jag intenting.....och nu har tröttheten, nästäppan och den förbannade hostan börjat tillta. Jag hoppas bara att febern håller sig borta.

Saknar min MellePelle....



Kram
S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards