Sylvia

Alla inlägg den 17 september 2016

Av Sylvia - 17 september 2016 20:26


Hej där...

Min dag började med...


....fotboll :)

Melle hade samling på Harlyckan kl 10. Matchen började en timme senare vilket gav mig ett ypperligt tillfälle att rasta Chilla.


Intill Harlyckan ligger ju Jordbodalen.
En vacker "pärla" i Helsingborg. Här var vi ibland när barnen var små och matade änderna och lekte. Det finns en riktigt fin lekplats med klättermöjlighet och hinderbana.


Fantastiskt väder. Lite mer höstaktigt idag även om det fortfarande är varmare än normalt för att vara mitt i september.


Vi passerade Sundspärlan (dit jag ska om en dryg månad...i höga klackar).

Utomhusscenen...den väcker gamla minnen från ungdomsåren då det var utomhusdisco på somrarna och artister så som Bai Bang uppträdde här. Det var tider det!!

Känns avlägset :)

Matchen bjöd inte på någon vinst men så kan man ju inte heller vinna alltid!

Olli har hängt på sitt rum idag, trött efter sovis i huset med kompisarna igår. Melvin har varit och är med kompis och de ska ha sovis hos kompisen.

Och jag?

Jag har ALLTFÖR många tankar i mitt huvud och jag måste få bort dem.

Jag har försökt att GÅ bort dem...




Den tidiga kvällspromenaden tog mig hit...till denna vackra plats.


Först satte vi oss halvvägs ut på bryggan och njöt av solen....


Sen gick vi längst ut och satte oss. Underbar kväll och vi stannade länge. Behövde höra ljudet från vågorna som slog mot bryggpelarna. Trots deras stabila fästen kunde man känna hur bryggan gungade i takt med vågorna.

Inhale
Exhale
Repeat

Det var bara jag och Chilla.

Det är jämt så...

...ensamt!


Efter en stund kom ett äldre par och satte sig. Tysta med blicken fäst på solen, precis som jag.

När ett större moln kom och täckte solen vände jag och Chilla av hemåt igen.


Nu sitter jag under tjockaste täcket på balkongen. Men det börjar bli för kallt, bland annat om händerna, så det är dags att gå in och gräva fram godispåsen.

Tonåringen är fodrad (med pannkakor) och ligger nerbäddad i sängen och kollar på någon serie/film på datorn.

Trevlig lördag, ta hand om varandra!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards