Sylvia

Alla inlägg den 3 september 2016

Av Sylvia - 3 september 2016 22:28


Hej där...

Så var lördagskvällen här.

Om ni frågar mig vilken dag som är den absolut värsta dagen att vara ensam på (om vi bortser från storhelgerna) så är det faktiskt lördagen.


Det är inget fel på lördagen i sig. Det är mysigt med sovmorgon och en lugn skön start på dagen. Det kan också vara helt ok att ha lördagen till att göra små utflykter.

Det är kvällen som är tung.




Men som sagt lördagen är bra att göra utflykter på!

Idag hade Enkla Ting loppis och jag och en nyfunnen vän, Anna-Karin körde dit. Måste tyvärr säga att det blev en besvikelse. Det fanns inte alls så mycket att ha och några loppispriser kan jag inte påstå att det kändes som. Inget shoppande här!

Vi körde vidare till Heddas Hus i Glumslöv men vi tyckte utbudet där var mindre än vanligt. Så inget shoppande här!

När vi ändå var i Glumslöv så tittade vi in på Hillesdals gård. Inget shoppande här heller!

Det var helt enkelt inte en dag för inredningsshopping!

Så eftersom vi "sparat" så mycket pengar unnade vi oss en god lunch på Hillesdals café istället.

Tack för sällskapet idag Anna-Karin, bättre shoppinglycka nästa gång :)


När jag kom hem tog jag en kaffepaus på balkongen och titta vad min lilla tomatplanta levererat.
Så fina små tomater så man blir helt rörd!!!

Haha...nästan iallafall.

Tog en tur med Chilla i det fina vädret och körde sen till Mio och Väla.

Gick länge på Mio och tittade. Köpte hyllorna till Melvin och lite annat (får visa er sen) eftersom jag hade en kupong som gjorde att man fick 300:- rabatt om shoppade för 600:-. Supernice!!!!

Heja Mio!!

Sen blev det Väla...

...och som tur var fortsatte inte shoppingoturen från förmiddagen.




Jag hittade jättefina byxor. Skönt! Jag tycker det är jobbigt att handla byxor. Det är sällan jag hittar några som sitter riktigt bra. Toppar däremot...!

Att inte få köpa en topp är som att släppa in ett barn i en godisbutik och säga att de inte får köpa något godis. Så...ett linne fick också slinka med hem.


....men det var ju inte allt. Ser ni vad det är för något som är med på bilden med byxorna?

Något en redig kvinna måste ha :)


Rydebäck firar 50 år idag och det har firats med pompa och ståt.
D kom ut till byn med sina killar och bjöd på mat. Det var en surprise. Jag fick därmed också sällskap på min kvällsrunda med Chilla.

Nu ska jag snart krypa ner i min goa säng!

Trevlig lördag

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards