Sylvia

Direktlänk till inlägg 18 september 2016

Lite höst idag!

Av Sylvia - 18 september 2016 20:49


Go'kväll...

Härliga söndag!

Den bjöd på sovmorgon och det är vi tacksamma för. Jag sov riktigt gott inatt också. Skönt!

Tog min...kanske (hemska tanke)...sista frukost på balkongen för i år?!


Med sällskap...


Tog det lite för lugnt (visade det sig) för när jag insåg att Melle inte skulle få skjuts till samlingen i Landskrona så blev det en väldig fart på "tanten" här!!

Hon skulle fixa till sig, hunden skulle ut och Melle, som kom från kompisen, skulle ha något i sin lilla mage.

Melvin fick order om att ta på sig fotbollskläder och själv ta lite yoghurt och en banan medan "tanten" for runt här och letade kläder, stoppade i linser och borstade tänderna samtidigt. Chilla fick kissat OCH vi hann till samlingen prick kl 13!!

Hann minsann ge tonåringen frukost också!


Fortuna mötte Bois och Melle gjorde kanske säsongens bästa prestation. Min lille lirare!!

Det slutade 4-2 och Melle gjorde hattrick :)

Han var hungrig som en varg efteråt och han fick välja mat....


Heja Fortuna!! Ni är grymma!

Vi körde en extra lång runda hem medan Melle åt sina Nuggets i bilen. Vi kom överens om att ha en lugn eftermiddag hemma. Jag behövde tvätta och småplocka och Olli skulle läsa lite inför prov i veckan.

Tji fick jag!


När vi satt där i bilen nöjda och belåtna med dagen so far..så ringde Olli..

"Mamma du kommer väl också till kyrkan på gudstjänsten och informationsmötet inför konfirmationen?"

Bhaaaaa!!!!!

Ja visst ja!

Jag tryckte gasen i botten (händer inte så jättemycket med en liten micra) och förklarade läget för en undrande Melvin.

In med Melvin, på med kaffet och ut med hunden (stackars hund)! Jag tuggade frenetiskt i mig två knäckebröd och halsade kaffet och sprang till kyrkan...puh.

Redo för att bli frälst!

Nja...kanske ändå inte. Kyrkan var fylld till bredden av barn och föräldrar. Det visade sig att det totalt är 59 ungdomar från Rydebäck och grannbyarna som ska konfirmeras. Prästen var glad!


Sedan mammas begravning har jag en extremt jobbig känsla för att höra kyrkklockorna ringa och vissa psalmer får bara tårarna att rinna. Men det gick bra! Det var en lättsam gudstjänst med fokus på kärlek och våra ungdomar.

Efter 90 minuter kunde jag gå hem i lugn takt. Faktiskt lite nerstressad i själen. Det är kanske nyttigt att gå i kyrkan?

Det blev sen kvällsmat här (äggröra och stekt bacon) och tvättmaskinen rullar för fullt. Inga rena strumpor inför morgondagen och svettiga fotbollskläder behövde få sig en uppfräschning.


Det går verkligen i ett - hela tiden!

Nu ska jag faktiskt bege mig ut på en lugn och rogivande kvällspromenad med min lilla ludna prinsessa! Nu ska hon få lukta på ett och samma grässtrå i tio minuter om hon så önskar!


Jag är så glad för alla goa kramar i kyrkan från alla fina föräldrar som blivit nya vänner och till gamla vänner som jag också mötte vars barn ska konfirmeras här i Rydebäck.

Kärlek till er!

Kram
S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards