Sylvia

Direktlänk till inlägg 20 april 2015

Frustration & Glädjefnatt

Av Sylvia - 20 april 2015 20:30

Hej måndagsöverlevare :)
Haha..nä jag tillhör dem som tycker måndagar är ok eftersom jag gillar mitt jobb. Denna måndag har dock varit ganska körig!

Imorse blev det stressigt när jag upptäckte att Melvin varken hade jacka eller skor hemma! De var kvar hos Melker. Igår åkte Melvin från Melker till fotbollen klädd i fotbollskläder och dubbaskor och efter matchen hängde de med oss hem. That's why! Vi körde i ilfart hem till Melker och sen till skolan. Vi hann!
Sen visade det sig att det hänt en olycka på motorvägen och det var helt stopp. Det var kö ut från Rydebäck så jag tog Landskronavägen till stan. I stan är det extra stora problem med parkering var tredje måndag och tisdag varje månad. Gissa om det var idag? Grrr...!!

Väl på jobb började jag känna mig yr och orkeslös. Hade känt av det i helgen också. Hade tid för återbesök hos gyn inbokad imorgon men jag fick boka om den till i eftermiddag istället. Penicillinet tog slut i lördags och såret varar fortfarande även om det blivit mindre. Tänkte att det var något strul med det. Men alla värden var bra, lite lågt hb men mitt blodtryck var alldeles för högt. Såret ska fortsätta självläka nu och det får tydligen ta den tid det tar så länge det minskar. Måste noga hålla koll på storlek, smärta och feber. Men blodtrycket tyckte de att jag skulle ta och kolla upp med min husläkare!! Jag vill inte springa på fler sjukhusbesök nu... :(

Så...tack nu har jag gnällt av mig!


Denna fina kruka har jag fixat till på trappan upp till vårt kontor på jobb. På tal om något heeeelt annat :)


Måndag = vägningsdag!

Både jag och coachen blev helt paffa när vågen visade -1,8 kg på en vecka! Det innebär att jag nu gått ner drygt 10 kg och lämnade mötet med ett diplom och ett stort smile. Alltså nu är jag bara 2,7 kg från det mål jag själv satte när jag började den 5/1. Oj! En massa tankar dyker upp nu. Ska jag gå ner mer när jag nått mitt mål? Kommer jag klara av att hålla min vikt? Jag vill inte förlora det speciella "tänket" och framförallt har det varit en trevlig resa med fin sammanhållning framförallt på FB. Den gruppen behöver man ju såklart inte gå ur. Tvärtom behöver man nog deras pepp, stöd och tips ännu mer.
Jag kan inget annat än att hylla Viktväktarna. Du kan äta allt men inte hur mycket som helst. Så himla logiskt och något alla innerst inne nog själv fattar!


Mitt hjärta är krossat! Nog för att jag älskar mina killar till månen, solen, stjärnorna och om igen...men Gud vad jag ångrar att jag lät mig övertalas. Ni ser ju var den står också... Vår trädgård är nu helt kvaddad :( studsmattan ser till och med lite nätt ut på detta foto!!

Ge mig styrka

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards